آشنایی با چند غذای محلی بوداپست مجارستان

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


آشنایی با چند غذای محلی بوداپست مجارستان

آشنایی با چند غذای محلی بوداپست مجارستان

امروز در وبلاگ گردشگری ققنوس قصد داریم شما را با چند غذای محلی بوداپست آشنا کنیم که لذت تجربه کردن آنها در تور بوداپست، برای سال‌ها در زیر زبان شما باقی خواهد ماند. غذاهای بوداپست سرشار از مزه‌های قوی و خوشمزه است و ریشه در فرهنگ غنی و تاریخ طولانی این کشور دارد.
پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با فهرست چند غذای محلی بوداپست آشنا شوید و تجربه‌ای دلنشین در تور مجارستان را برای خود رقم بزنید.

[lwptoc]

چند غذای محلی بوداپست که نباید از دست داد!

چیمنی
چیمنی

چیمنی (Chimney)

یکی از مشهورترین غذاهای بوداپست، یک شیرینی خوشمزه به نام چیمنی است که خود اهالی مجارستان به آن Kürtőskalács می‌گویند. چیمنی را می‌توان به عنوان بهترین و محبوب‌ترین غذای خیابانی بوداپست به شمار آورد.
کلمه چیمنی در زبان انگلیسی یا Kürtőskalács در زبان مجارستانی، هر دو به معنی دودکش هستند و نام این شیرینی، از ظاهر نحوه تهیه آن گرفته شده است. این غذای محلی بوداپست از یک نوار خمیر شیرین تشکیل شده است که دور یک سیخ دوکی شکل پیچیده شده و روی آتش پخته می‌شود.
پس از پخته شدن چیمنی، این نان را می‌توان با مواد مختلفی مثل مغز بادام و گردو، شکلات، بستنی و … خورد. تقریبا در تمام نقاط شهر بوداپست، می‌توانید دکه‌ها و کافه‌های متعددی را پیدا کنید که در حال پخت چیمنی برای مشتریان خود هستند.

 

[sc name=”highlight” text=”کلمه چیمنی در زبان انگلیسی یا Kürtőskalács در زبان مجارستانی، هر دو به معنی دودکش هستند و نام این شیرینی، از ظاهر نحوه تهیه آن گرفته شده است” ]

 

دلمه کلم
دلمه کلم

دلمه کلم (Stuffed Cabbage)

شاید باورتان نشود اگر بگوییم دلمه کلم نیز یک غذای محلی بوداپست است. اتفاقا دلمه کلم یکی از مشهورترین غذاهای مجارستان است که در رستوران‌های بوداپست و دیگر شهرهای این کشور سرو می‌شود.
البته به طور کلی دلمه در سرتاسر منطقه اروپای شرقی پخته می‌شود و از امپراتوری عثمانی به اروپا وارد شده است. دلمه کلم مجارستانی با دلمه‌ای که ما در ایران می‌پزیم، تفاوت چندانی ندارد و تنها تفاوت اصلی آن استفاده از مقدار زیادی پاپریکا (Paprika) در پخت این غذای محلی بوداپست است.
یکی از بهترین رستوران‌های بوداپست برای خوردن دلمه کلم مجارستانی، Százéves Restaurant است. این رستوران یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های بوداپست است و انواع غذاهای محلی بوداپست را با بهترین کیفیت ارائه می‌کند.

کیک درامر
کیک درامر

کیک درامر (Drummer Cake)

خوردن دسر و شیرینی‌های خوشمزه، پای ثابت تجربه غذای محلی بوداپست است. یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای مجارستانی، کیک درامر یا Dobos Torta نام دارد. این کیک خوشمزه را در هر شیرینی فروشی یا کافه‌ای در مجارستان پیدا خواهد شد و اهالی مجارستان بیش از حد شیفته آن هستند.
کیک درامر با پنج تا هفت لایه کیک اسفنجی خوشمزه تهیه می‌شود که بین آنها با شکلات و خامه کره‌ای پر شده و روی آن با شکر کاراملی شده پوشانده می‌شود. همچنین از مغز گردو نیز برای تزئین این کیک استفاده می‌شود.
این کیک خوشمزه اولین بار در سال 1885 توسط سرآشپز مشهور Jozsef C. Dobos ابداع شد و در نمایشگاه ملی، پادشاه فرانس جوزف اول (King Franz Joseph I) اولین نفری بود که این غذای محلی بوداپست را امتحان کرده است.
پیشنهاد می‌کنیم تا برای تجربه مزه این کیک، به شیرینی فروشی Fröhlich Cukrászda سر بزنید. کافیست یک گاز از این کیک خوشمزه را امتحان کنید تا شما نیز عاشق طعم استثنایی آن شوید.

مرغ پاپریکا - غذای محلی بوداپست
مرغ پاپریکا

مرغ پاپریکا (Paprikás Csirke)

یکی از اصلی‌ترین موادهای غذایی که تقریبا در هر غذای معروف بوداپست استفاده می‌شود، پاپریکا یا ادویه تهیه شده از فلفل خشک شده است. اما شاید مشهورترین غذای سنتی بوداپست که در پخت آن از پاپریکا استفاده می‌شود، مرغ پاپریکا یا Paprikás Csirke است.
برای تهیه این غذا، مرغ را در پیاز و پاپریکا تفت داده و سپس می‌پزند. این غذای بوداپست را با پاستا، نان و یا حتی برنج می‌شود سرو کرد. احتمالا حدس می‌زنید که این غذا بسیار خوشمزه، اما بیشتر از آن تند است و شاید هر کسی نتواند آن را امتحان کند. با این حال مرغ پاپریکا را می‌توان شناخته شده‌ترین غذای محلی بوداپست دانست و غفلت از خوردن آن در تور مجارستان اشتباه بزرگی است.
برای خوردن خوشمزه‌ترین مرغ پاپریکای بوداپست، پیشنهاد می‌کنیم به رستوران Náncsi néni Vendéglője در مرکز بوداپست سر بزنید و یک پرس از این غذای جذاب را امتحان کنید.

پاستای پنیر - غذای محلی بوداپست
پاستای پنیر

پاستای پنیر (Túrós Csusza)

اگرچه با شنیدن نام پاستا غذاهای ایتالیایی در ذهن ما متصور می‌شود، اما پاستا یک غذای محلی بوداپست نیز به شمار می‌رود. در نگاه اول شاید بسیاری از افراد میل چندانی به امتحان کردن پاستای پنیر مجارستانی نداشته باشند. اما بعد خوردن یک قاشق از این غذا، شما نیز مثل شهروندان بوداپست شیفته آن خواهید شد.
تهیه این غذای خوشمزه و مشهور، بسیار ساده است و از ترکیب پاستا با پنیر کوتاژ (Cottage Cheese) و ژامبون برشته شده درست می‌شود. البته برخی از رستوران‌ها و اهالی مجارستان، مواد دیگری چون شکر، مغز گردو و … نیز به این غذا اضافه می‌کنند.
از آنجایی که تهیه این غذای محلی بوداپست بسیار راحت است، تقریبا در تمام رستوران‌های بوداپست می‌توان آن را امتحان کرد. اما شاید بهترین رستوران برای تجربه طعم لذیذ این غذا، رستوران Újpesti Kakukk Vendéglő باشد.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.