آشنایی با 6 تا از بهترین جاذبه‌های گردشگری مجارستان

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


آشنایی با 6 تا از بهترین جاذبه‌های گردشگری مجارستان

آشنایی با 6 تا از بهترین جاذبه‌های گردشگری مجارستان

در میان تمام کشورهای اروپای شرقی و مرکزی، شاید هیچکدام تنوع و زیبایی جاذبه‌های گردشگری مجارستان را نداشته باشند. به همین دلیل است سالانه بیش از 17 میلیون گردشگر در تور مجارستان شرکت می‌کنند تا دیدنی‌های مجارستان را از نزدیک ببینند.
مجارستان کشوری زیبا با تاریخ طولانی، فرهنگ غنی، معماری زیبا و طبیعت چشم نواز است و به همین دلیل جاهای دیدنی مجارستان بسیار متنوع و تماشایی هستند.
تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با 6 تا از بهترین جاذبه‌های گردشگری مجارستان آشنا شوید.

[lwptoc]

درباره جاذبه‌های گردشگری مجارستان
درباره جاذبه‌های گردشگری مجارستان

درباره جاذبه‌های گردشگری مجارستان

مجارستان در منطقه اروپایی مرکزی و شرقی قار گرفته است و یکی از زیباترین کشورهای این منطقه به شمار می‌رود. این کشور با اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی، اسلوونی و اتریش مرز مشترک دارد. اگرچه تاریخ قوم مجار در این منطقه به بیش از هزار سال می‌رسد، اما کشور کنونی مجارستان کمی بیش از صد سال پیش استقلال خود را از امپراتوری اتریش مجارستان بدست آورد.
تاریخ طولانی این کشور و دست به دست شدن آن بین حکومت‌های مختلف، باعث شده است تا آثار متعددی در این کشور ساخته شود که امروزه به عنوان جاذبه‌های گردشگری مجارستان شناخته می‌شوند.
همچنین قرارگیری در حوضه آبریز کارپات (Carpathian Basin) و همچنین عبور رودخانه دانوب (Danube) از میان این کشور، باعث شده تا مناظر طبیعی این کشور نیز بسیار زیبا و چشم نواز باشند و به نقاط دیدنی مجارستان برای گردشگران تبدیل شوند.

فهرست جاذبه‌های گردشگری مجارستان

رود دانوب
رود دانوب

رود دانوب (Danube)

رودخانه دانوب احتمالا از مهمترین جاذبه‌های گردشگری مجارستان است که از میان مجارستان و از شمال به جنوب جریان دارد. این رود تاثیر بسیار مهمی در فرهنگ و سبک زندگی اهالی مجارستان دارد، اما شاید بیشترین و عینی‌ترین نمود آن را بتوان در پایتخت مجارستان پیدا کرد.
رود دانوب از میان پایتخت مجارستان عبور می‌کند و از مهمترین جاهای دیدنی بوداپست به شمار می‌رود. در واقع تا سال 1873 میلادی، سه شهر بودا، پست و اوبودا در حاشیه رود دانوب قرار داشتند که در این سال با یکدیگر ادغام شده و شهر بوداپست را تشکیل دادند.
علاوه بر گشت و گذار در کنار رود دانوب، قایق سواری در رودخانه دانوب نیز یکی از جاذبه‌های توریستی مجارستان به شمار می‌رود. همچنین پل‌های بوداپست مانند پل آزادی و پل زنجیر نیز از نمادها و جاذبه‌های گردشگری مجارستان هستند که می‌توانید در تور مجارستان از آنها بازدید کنید.

ساختمان پارلمان مجارستان - جاذبه‌های گردشگری مجارستان
ساختمان پارلمان مجارستان

ساختمان پارلمان مجارستان Hungarian Parliament Building))

اما نمی‌شود به بوداپست سفر کرد و به گشت و گذار در حاشیه رود دانوب پرداخت، اما ساختمان عظیم پارلمان مجارستان را ندید. شکی نیست که ساختمان پارلمان شناخته شده ترین بنای این کشور و از مهمترین جاهای دیدنی مجارستان است.
این بنای زیبا و شگفت انگیز که سومین پارلمان بزرگ دنیاست، در سال 1896 میلادی و به مناسبت هزارمین سال تاسیس کشور مجارستان احداث شده است. این ساختمان نمادی از تاریخ طولانی و غرور ملی مجارستانی‌هاست و پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به مجارستان، حتما از این ساختمان زیبا دیدن کنید.
علاوه بر ابعاد غول آسا و معماری زیبا و چشم نواز، بازدید از ساختمان پارلمان مجارستان یک مزیت دیگر نیز دارد. تاج پادشاهی مجارستان و جواهرات سلطنتی این کشور در تالار اصلی ساختمان پارلمان نگهداری می‌شود و از مهمترین دیدنی‌های مجارستان که گردشگران را به دیدار خود فرامی‌خواند.

 

[sc name=”highlight” text=”تاج پادشاهی مجارستان و جواهرات سلطنتی این کشور در تالار اصلی ساختمان پارلمان نگهداری می‌شود و از مهمترین دیدنی‌های مجارستان که گردشگران را به دیدار خود فرامی‌خواند.” ]

 

کلیسای سنت استفان بوداپست کلیسای سنت استفان بوداپست
کلیسای سنت استفان بوداپست

کلیسای سنت استفان بوداپست (St. Stephen’s Basilica)

نمی‌شود از ساختمان پارلمان مجارستان در بوداپست گفت، اما از کلیسای سنت استفان بوداپست حرفی نزد. کلیسای سنت استفان یکی دیگر از نمادها و جاذبه‌های گردشگری مجارستان است که در پایتخت این کشور قرار دارد.
ساخت کلیسای سنت استفان بوداپست در سال 1851 میلادی آغاز شد و پس از 54 سال، در سال 1868 میلادی تکمیل شد و خیلی زود به نمادی از دین و مذهب در این کشور تبدیل شد.
جالب است بدانید 96 متر ارتفاع دارد، دقیقا به اندازه ارتفاع ساختمان پارلمان! این شباهت عمدی بوده است و به معنی تعادل دین و دنیا در فرهنگ مجارستان است.
علاوه بر تماشای تزئینات خیره کننده فضای داخلی کلیسای سنت استفان، حتما پیشنهاد می‌کنیم به بالای گنبد این کلیسا رفته و یکی از بهترین مناظر از شهر بوداپست را تجربه کنید.

حمام‌های آب گرم بوداپست
حمام‌های آب گرم بوداپست

حمام‌های آب گرم بوداپست

شهر بوداپست با لقب‌های بسیاری شناخته می‌شود؛ عروس دانوب، مروارید دانوب، پاریس شرق و … اما یکی از القاب این شهر که به دیدنی‌های مجارستان در شهر بوداپست تبدیل شده است، لقب «شهر چشمه‌های آب گرم» است.
بوداپست از گذشته‌های دور به داشتن این چشمه‌های آب گرم شهرت دارد و اولین نشانه‌های استفاده تفریحی و درمانی از این چشمه‌ها، به بیش از 2000 سال پیش بازمی‌گردد. امروزه بیش از 1000 هزار چشمه آب گرم در بوداپست وجود دارد که از جاهای دیدنی مجارستان تبدیل شده‌اند.
پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به مجارستان، به خصوص در فصل زمستان، حتما به حمام‌های آب گرم بوداپست سر بزنید و از امکانات و تجهیزات فوق العاده آنها بهره‌مند شوید.

کلیسای بزرگ دبرسن - جاذبه‌های گردشگری مجارستان
کلیسای بزرگ دبرسن

کلیسای بزرگ دبرسن (Debrecen)

یکی دیگر از دیدنی‌های مجارستان که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، کلیسای بزرگ دبرسن در شرق این کشور است. اگر کلیسای سنت استفان نماد مذهب کاتولیک در بوداپست است، کلیسای بزرگ دبرسن مهمترین کلیسا و نماد مذهب پروتستان است.
این کلیسای زیبا با رنگ زرد خاص خود، در قرن نوزدهم میلادی و در سبک معماری نئوکلاسیک ساخته شده امروزه مهمترین نماد و از مهمترین جاهای دیدنی دبرسن است. پیشنهاد می‌کنیم برای تماشای منظره زیبای شهر دبرسن، زحمت بالا رفتن از 210 پله برج غربی کلیسا را تحمل کنید.

بافت شهری سگد
بافت شهری سگد

بافت شهری سگد (Szeged)

یکی دیگر از شهرهای مجارستان که می‌توان تمام بافت آن را به عنوان یکی از دیدنی‌های مجارستان به شمار آورد، شهر زیبای سگد در جنوب این کشور است. شهر سگد در سال 1879 میلادی و در اثر طغیان رودخانه، به طور کامل از بین رفت. اما در سال‌های بعدی تلاش شد مرکز این شهر به زیبایی هر چه تمام‌تر مرمت و بازسازی شود و به همین دلیل، امروزه شهر سگد یکی از مکان‌های دیدنی مجارستان به شمار می‌رود.
میدان دوم‌تر (Dóm tér) کلیسای ووتیو (Votive Church) و برج دوموتور (Dömötör Tower) از زیباترین دیدنی‌های مجارستان در شهر سگد به شمار می‌روند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.