خوشمزه‌ترین غذاهای مجارستان و بهترین رستوران برای تجربه آنها

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


خوشمزه‌ترین غذاهای مجارستان و بهترین رستوران برای تجربه آنها

خوشمزه‌ترین غذاهای مجارستان و بهترین رستوران برای تجربه آنها

مجارستان را شاید بتوان محل تلاقی فرهنگ غرب و شرق اروپا در نظر گرفت و به همین دلیل، غذاهای مجارستان نیز ترکیبی استثنایی از فرهنگ‌های غذایی شرقی و غربی است. اما این به این معنی نیست که غذاهای مجارستان کپی و تقلید از غذاهای دیگر کشورهاست. بلکه غذاهای محلی مجارستان با داشتن تاریخچه طولانی و طعم و مزه استثنایی، شخصیتی جداگانه برای خود دارند و می‌توانند هر گردشگری را شیفته خود سازند.
غذاهای سنتی مجارستان با طعم تند و مزه‌های قوی شناخته می‌شوند و تجربه آنها بخش مهمی از فعالیت‌هایی است که گردشگران در تور مجارستان انجام می‌دهند. غذاهای کشور مجارستان نتیجه سال‌ها تاریخ طولانی قوم مجار هستند و امروزه شهروندان این کشور به غذاهای خوشمزه خود افتخار می‌کنند.
غذاهای محلی مجارستان به داشتن پنیر و گوشت فراوان، همچنین سوپ‌ها و خوراک‌های خوشمزه و دسرهای لذیذ شهرت دارد. در ادامه تعدادی از معروف‌ترین غذاهای مجارستان را به همراه بهترین رستوران‌هایی که می‌توانید این غذاها را امتحان کنید معرفی کرده‌ایم تا در تور مجارستان به آنها سر بزنید و بهترین غذاهای مجارستان را نوش جان کنید.

 

[lwptoc]

خوشمزه‌ترین غذاهای مجارستان

گولاش
گولاش

گولاش (Goulash)

بدون هیچ تردیدی، مشهورترین غذای مجارستان گولاش است که خود مجارستانی‌ها آن را gulyás می‌گویند. اگرچه انواع مختلفی از این غذا در کشورهای همسایه مجارستان و یا دیگر نقاط دنیا تهیه می‌شود، اما خوشمزه‌ترین نوع گولاش را باید در مجارستان و بوداپست امتحان کنید.
این غذا نوعی از خوراک است که با تکه‌هایی از گوشت گوساله، پیاز، گوجه، فلفل و پاپریکا پخته می‌شود و آن را با نان سفید می‌خورند. گولاش در واقع غذای چوپان‌ها و دامداران مجارستانی بوده است که امروزه به یکی از غذاهای محلی مجارستان تبدیل شده است.
نمی‌شود به مجارستان سفر کرد اما گولاش را امتحان نکرد. بهترین رستوران برای خوردن یک پرس گولاش خوشمزه، رستوران Budapest Bisztró در نزدیکی ساختمان پارلمان بوداپست و میدان Kossuth است. همچنین رستوران Baltazar Budapest در منطقه تاریخی Castle District نیز یکی دیگر از مکان‌هایی است که می‌توانید این غذای مجارستانی را امتحان کنید.

فوزلیک
فوزلیک

فوزلیک (Főzelék)

یکی دیگر از غذاهای معروف مجارستان که مخصوصا در روزهای زرد زمستان طرفداران بسیار زیادی در میان اهالی مجارستان دارد، فوزلیک است. این غذا یک سوپ و خوراک غلیظ سبزیجات است و اصلا کلمه فوزلیک در زبان مجارستانی، معنی سبزیجات می‌دهد.
فوزلیک را شاید بتوان یکی از غذاهای محلی مجارستان به شمار آورد که بسیاری از خانواده‌های مجارستانی از آن به عنوان یک وعده غذایی کامل یاد می‌کنند. این غذا با استفاده از سیب زمینی، نخود فرنگی، لوبیا، هویج، عدس و … پخته می‌شود و علاوه بر مزه دوست داشتنی، بسیار مقوی است.
اگر دوست داشتید در تور مجارستان فوزلیک را نیز در کنار دیگر غذاهای مجارستان امتحان کنید، می‌توانید به رستوران Főzelékfaló Ételbár سر بزنید که چندین نوع فوزلیک خوشمزه را با قیمت‌هایی ارزان سرو می‌کند.

چند غذای محلی بوداپست

سوپ ماهی
سوپ ماهی
  • سوپ ماهی (Halászlé)

سوپ ماهی یا سوپ ماهیگیران، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای مجارستان است که ردپای آن را می‌توان در نقش رود دانوب در فرهنگ بوداپست پیدا کرد. دانوب یکی از مهمترین عناصر زندگی در بوداپست است و نه تنها ماهیگیری از مهمترین شغل‌های اهالی این شهر است، بلکه ماهی نیز از نقش مهمی در فرهنگ غذاهای محلی مجارستان دارد.
این غذای محلی بوداپست با ترکیب گوشت 4 ماهی کپور، گربه‌ماهی، ماهی لوتی و اردک‌ماهی به همراه مقدار زیادی از پاپریکا پخته می‌شود. البته در گوشه و کنار مجارستان، انواع دیگری از این سوپ نیز تهیه می‌شود و هر کدام مزه نسبتا متفاوتی دارند.
یکی از بهترین رستوران‌های بوداپست برای خوردن سوپ ماهی، رستوران Duna Garden است که نه تنها گردشگران بلکه شهروندان بوداپست را نیز شیفته خود ساخته است. در این رستوران می‌توانید در حاشیه رود دانوب بنشینید و یکی از بهترین غذاهای مجارستانی را امتحان کنید.

 

[sc name=”highlight” text=”دانوب یکی از مهمترین عناصر زندگی در بوداپست است و نه تنها ماهیگیری از مهمترین شغل‌های اهالی این شهر است، بلکه ماهی نیز از نقش مهمی در فرهنگ غذاهای محلی مجارستان دارد.” ]

 

کیک مجارستانی - غذاهای مجارستان
کیک مجارستانی
  • کیک مجارستانی (Somlói Galuska)

یکی دیگر از غذاهای محلی مجارستان که محبوبیت بسیاری نزد اهالی این کشور و گردشگران تور مجارستان دارد، کیک مجارستانی یا غذاهای محلی مجارستان است. اشتباه بزرگیست اگر به مجارستان سفر کنید اما این کیک و دسر خوشمزه را امتحان نکنید.
این دسر از یک کیک اسفنجی تشکیل شده که روی آن با کرم شکلاتی، مغز گردو و خامه تزئین شده است. اما با وجود محبوبیت، این دسر خوشمزه چندان قدیمی نیست و سال 1950 توسط سرآشپز رستوران Gundel ابداع شد و در نمایشگاه جهانی سال 1958 بروکسل بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
اگرچه امروزه در گوشه و کنار مجارستان می‌توانید این کیک خوشمزه را پیدا کنید، اما دستور پخت اصلی این دسر یک راز است که نزد خانواده سرآشپز رستوران Gundel نگهداری می‌شود. بنابراین دیگر رستوران‌ها و کافه‌ها با حدس و گمان و سلیقه خود این دسر را تهیه می‌کنند.
با این تفاسیر، پس دور از انتظار نیست که بگوییم بهترین کیک مجارستانی را باید در رستوران Gundel امتحان کنید.

مشهورترین غذای خیابانی مجارستان

لانگوش - غذاهای مجارستان
لانگوش

لانگوش (Lángos)

اگر هنگام قدم زدن در کوچه و پس کوچه‌های دوست داشتنی مجارستان، هوس یک غذای خوشمزه و یک میان وعده مقوی کردید، می‌توانید به سراغ لانگوش بروید. لانگوش را می‌توان دوست داشتنی‌ترین غذای خیابانی مجارستان دانست. کافیست یک روز بعد از ظهر در خیابان‌های بوداپست قدم بزنید تا ببینید افراد بسیاری در حال خوردن لانگوش هستند.
لانگوش یک نان سرخ شده خوشمزه است که روی آن مواد مختلفی از جمله خامه، پنیر، سس سیر، سوسیس و … ریخته می‌شود. نکته جالب درباره لانگوش، ریشه این غذا است؛ برخی معتقدن لانگوش از غذاهای باستانی رومی گرفته شده و عده‌ای می‌گویند این غذا از ترکیه آمده و شبیه به غذای ترکی پیده است.
همانگونه که گفتیم، لاگوش یکی از غذاهای مجارستانی پرطرفدار است و فروشندگان این غذا را می‌توانید در نقاط مختلف بوداپست پیدا کنید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.