سفری به آفریقای جنوبی کشور رنگین کمان

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

سفری به آفریقای جنوبی کشور رنگین کمان

سفری به آفریقای جنوبی کشور رنگین کمان

آفریقای جنوبی ، در جنوبی‌ترین قسمت قاره آفریقا واقع شده است و چهارمین کشور پهناور و بیست و چهارمین کشور پرجمعیت جهان نیز به شمار می‌رود.

 

 

ویژگی‌های فرهنگی و طبیعی، دره‌های زیبا، بیابان‌های بکر، صخره‌های مرجانی، پارک‌های جنگلی، سواحل کناری نیلگون اقیانوس و شهرهای شلوغ و سرزنده این کشور توریست‌های بسیاری را به خود جذب کرده است. مناظر طبیعی فراوان، غواصی میان کوسه‌ها و وجود حیات وحشی غنی از جمله جاندارانی مانند شیر، بوفالو، پلنگ، کرگدن و فیل از جاذبه‌های شگفت انگیز برای دوست داران طبیعت و حیات وحش است. گردشگران برای آشنایی با تاریخ گسترده آفریقا، میتوانند از کیپ تاون که یکی از زیباترین شهرهای دنیا است همچنین از فرهنگ‌ها و غذاهای مختلف دوربان، گالری‌ها و موزه‌های ژوهانسبورگ و سووتو، زادگاه نلسون ماندلا بازدید کنند.

 

 

آب و هوای آفریقای جنوبی

آب و هوای آفریقای جنوبی ملایم و در بیشتر روزهای سال آفتابیست، این کشور در نیمکره جنوبی قرار دارد و به همین دلیل زمستان و تابستان آن بر عکس مناطقیست که در نیمکره شمالی قرار دارند، ارتفاع و اقیانوس هایی که در اطراف این کشور قرار دارند در آب و هوای آن تاثیر بسیاری دارند، در آفریقای جنوبی در طول زمستان به غیر از شهر کیپ تاون هیچ بارندگی وجود ندارد و تقریبا کل سال یک نوع آب و هوا را تجربه می‌کند، البته در شهر کیپ تاون گاهی برف هم می‌بارد.

 

 

شهرهای دیدنی در قلب آفریقای جنوبی :‌

 

-تجربه غواصی با کوسه‌های سفید در کیپ تاون

یکی از نفس‌گیرترین و زیباترین شهرهای دنیا، شهر کیپ تاون است که از نظر جمعیت دومین منطقه‌ مسکونی در آفریقای جنوبی است. طبیعت زیبا و چشم‌نواز، این شهر رنگارنگ و پر هیاهو را احاطه کرده است؛ شهری که بین کوهستان و دریا قرار دارد. کیپ تاون به زیبایی‌های طبیعت وحشی، مناطق ساحلی، غواصی با کوسه‌های سفید، مراکز تجاری، تپه‌ها و کوه‌های زیبایش مشهور است. یکی از معروف‌ترین خلیج‌های آفریقای جنوبی در کیپ تاون به نام خلیج تیبل است که با داشتن کوسه‌های سفید و خوک‌های آبی شهرت یافته است.

 

 

در اطراف این ساحل کوه تیبل یا تافلبرگ قرار گرفته که با استفاده از تله کابین موجود در آن جا می‌توانید به ارتفاعات کوه بروید. با رفتن به منطقه سیتی بول، میتوانید از مراکز خرید و محله آتلانتیک سی بورد از سواحل زیبای این شهر مانند ساحل بولدزر بازدید کنید. اسکله ویکتوریا اند آلفرد، آکواریوم تو اوشینز و باغ کریستنباش از مناطق مشهوری است که نباید از قلم انداخت.

 

 

-گشت و گذار در شهر طلایی ژوهانسبورگ                                                                         

ژوهانسبورگ،‌ پرجمعیت‌ترین شهر آفریقای جنوبی و مقصدی محبوب برای گردشگران و علاقه‌مندان به سافاری است. این شهر به خاطر منابع غنی و ارزشمند فلزات گران‌بها، با عنوان «شهر طلا» هم شناخته می‌شود. ژوهانسبورگ، مرکز اقتصادی و قلب تپنده‌ این کشور است. این شهر با ترکیبی از فرهنگ‌های بومی مختلف، مراکز خرید فراوان، بازدید از مناطق تاریخی، غارها، مناظر طبیعی و تست غذاهای مختلف برای گردشگران تجربه‌ای متفاوت خلق می‌کند. همچنین موزه‌های مشهور، رستوران و کافه‌های فوق العاده، استودیوهای هنری و گالری‌های متفاوت از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آید.

 

 

یکی از بزرگ‌ترین گالری‌های هنری در کشور آفریقا، گالری هنری ژوهانسبورگ است که بیش از ۹۰۰۰ آثار هنری شامل نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و طراحی‌های قرن ۱۷ از هنرمندان آفریقایی و اروپایی به نمایش می‌گذارد. از جمله موزه‌های مشهور ژوهانسبورگ می‌توان به موزه هنر‌ wits، موزه ملی نظامی، موزه ‌linefieild، موزه ماندلا و موزه آپارتاید اشاره کرد.

 

-تماشای فیل‌ها در سان سیتی

سان سیتی، منطقه‌‌‌ای محبوب و لوکس برای گردشگران است که میان دره آتشفشانی کوه‌های پیلانسبرگ و رودخانه ایلدنز قرار گرفته است. هتل‌های مجلل به نام‌های سان سیتی، کاسکاداس، کاباناس و پالاس، باغ‌های زیبا، دریاچه فلامینگو و آبشارهای کوچک از امکانات تفریحی و سرگرم کننده این منطقه به شمار می‌روند.

 

 

هتل پالاس از مجلل‌ترین هتل‌های این مجتمع که به شکل کاخ ساخته شده و با عاج فیل‌ها، شمع‌های فراوان و پوست گورخر تزئین شده که بدون شک از شگفتی‌های معماری در آفریقای جنوبی است. در قسمت مرکزی سان سیتی پل‌های پوشیده از مجسمه‌های فیل ساخته شده است که زیبایی منحصر به فردی در میان جنگل‌های منطقه ایجاد می‌کند.

 

 

 

از تفریحات هیجان‌ انگیزی در میان مجتمع سان سیتی مانند بازی گلف، زیپ لاین، پارک آبی و هزارتوی شهر گمشده تعبیه شده است که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

 

 

 

غذاهای بی نظیر آفریقای جنوبی

غذاهای آفریقای جنوبی آمیزه‌اییست از فرهنگ غذایی بومی آفریقا به علاوه سبک زندگی مردم کشورهای غربی و اروپایی که در آفریقای جنوبی سکونت داشته و زندگی کرده‌اند. حریره ذرت پپ، سوسیس بوئروروس، ترشی آپریکوت و پودینگ مالوا نمونه‌هایی از غذاهای مشهور آفریقای جنوبی‌اند.

 

 

 

 

 

 

آفریقای جنوبی جز کشورهایی با اقتصاد در حال رشد است و شهرهای زیبا و مدرنی دارد، اما در بین گردشگران، بیشتر به عنوان مقصدی برای سافاری، طبیعت‌گردی و گردشگری ماجراجویانه شناخته می‌شود. پارک ملی کروگر، کوهستان میز، باغ گیاه شناسی کریستین باخ، ساحل بولدرز و پارک ملی فیل آدو از جمله مناطق گردشگری طبیعت‌ محور در آفریقای جنوبی هستند.

 

 

 

آژانس ققنوس، بهترین و برترین تورها رو برای آفریقای جنوبی تدارک می‌بیند که برای آشنایی با این تورها حتما با کارشناسان ققنوس در تماس باشید.

 

تلفن تماس با کارشناسان : ۲۴۵۲۵ـ۰۲۱

ققنوس در شبکه‌های اجتماعی :

تلگرام | اینستاگرام | توییتر | یوتیوب | آپارات

 

نویسنده : الهام خیرخواه

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.