سفری به دنیای طعم‌های ایتالیایی

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


سفری به دنیای طعم‌های ایتالیایی

سفری به دنیای طعم‌های ایتالیایی

ایتالیایی‌ها به دلیل تنوع و شگفت‌انگیزی غذاهای خود، به عنوان یکی از بهترین و معروف‌ترین سبک‌های غذایی جهان شناخته می‌شوند. از پاستاهای مختلف گرفته تا پیتزاهای خوشمزه و غذاهای دریایی، کشور ایتالیا دارای میراث فرهنگی غذایی غنی است.

 

 

غذاهای ایتالیایی از اجزای اصیل و معروفی همچون ماکارونی، رب گوجه فرنگی، زیتون، زعفران، و انواع مختلف پنیرها تشکیل شده‌اند که به هر غذا طعم و ارزش ویژه‌ای می‌بخشند.

 

 

پیتزا : اثری هنری و جهانی

پیتزا نماد ملی ایتالیا در جهان است و توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی ایتالیا به رسمیت شناخته شده است. هر آشپزی راز خود را برای درست کردن پیتزا دارد، اما این غذای معروف ایتالیایی از آرد، آب، مخمر آبجو و نمک تهیه شده و با مواد مختلفی روی آن تزیین می‌شود.

 

 

محبوب‌ترین پیتزای ایتالیایی در جنوب این کشور، در پایان قرن هجدهم به افتخار ملکه ایتالیا، Margherita di Savoia در ناپول تهیه شد. پیتزا مارگریتا نیز معروف‌ترین و ساده‌ترین پیتزایی است که با سس گوجه فرنگی، موزارلا و ریحان درست می‌شود و رنگ‌های پرچم ملی ایتالیا را به نمایش می‌گذارد.

 

 

از انواع پیتزا میتوان به پیتزا ناپولی، پپرونی، سبزیجات، مارگاریتا، مرغ و قارچ اشاره کرد.

 

 

ریزوتو : پلویی خاص با طعمی ویژه                                                                                      

ریزوتو یکی از خوشمزه‌‌‌ترین غذاهای ایتالیایی در شمال این کشور است که می‌توان آن را به روش‌های مختلفی درست کرد. این غذا با خامه و سرشار از پنیر، با برنج معمولی مناطق شمالی مانند انواع آربوریو، کارنارولی و ویالون تهیه می‌شود و در آبِ گوشت پخته می‌شود.

 

 

از محبوب‌ترین نوع ریزوتو ایتالیایی می‌توان به (ریزوتو آلا میلانز) اشاره کرد که با شراب سفید، پنیر پارمزان، کره، پیاز و زعفران تهیه می‌شود. این غذا را همچنین می‌توان با بسیاری از مواد دیگر مانند کدو تنبل، رادیکیو قرمز، قارچ، سوسیس یا صدف درست کرد که باعث می‌شود طعم آن متفاوت و لذیذ باشد.

 

 

ریزوتو با ترکیبات خاص خود به عنوان یک غذای سنتی و اصیل ایتالیایی شناخته می‌شود که با استقبال و تحسین زیادی مواجه است.

 

 

اسپاگتی کاربونارا : پاستایی با طعم بی‌نظیر                                                                

این نوع پاستا با استفاده از اسپاگتی، تخم مرغ، گوشت گوساله، پنیر پارمچز، سیر و سس خاصی (ترکیبی از زردچوبه و خامه) درست می‌شود. ترکیب این مواد با یکدیگر، به اسپاگتی کاربونارا طعمی منحصر به فرد و بی‌نظیر می‌بخشد.

 

 

این پاستا با طعم غنی و لذیذش، مورد توجه و تحسین ذائقه‌های آشپزی قرار گرفته و به عنوان یک غذای شگفت‌انگیز در فهرست بهترین غذاهای ایتالیایی قرار دارد.

 

 

پولتنا : غذای محبوب و قدمت دار ونیزی‌ها

پولنتا یکی دیگر از غذاهای معروف ایتالیا است که تاریخ تهیه و طبخ آن به دوران روم باستان برمی‌گردد. پولنتا غذای ساده‌ای است که از آرد ذرت از تمام مناطق شمال ایتالیا درست می‌شود.

 

 

این غذای لذیذ و خوشمزه به صورت ورقه‌ای، حتی سرخ ‌شده، بدون چاشنی یا همراه با انواع گوشت، با کره، پنیرهای نرم، ماهی یا غذاهایی که حاوی سس زیادی هستند، سرو می‌شود.

 

 

سنت اجتماعی در تهیه پولنتا به طور مداوم و همیشگی در برنامه غذایی مردم ونیز قرار دارد و هر کریسمس آن را به دو شکل خامه‌ای و سرخ شده با پنیر فونتینا ذوب شده بر روی آن آماده می‌کنند.

 

 

پاستا : محبوب‌ترین غذاهای جهانی

پاستا غذای محبوب و مورد علاقه‌ی بسیاری از مردم است که به طریق مختلف و با سس‌های بسیار متنوعی تهیه می‌شود. طعم و تنوع پاستاها، همیشه مورد توجه و تحسین ذائقه‌های مختلف قرار گرفته و باعث شده تا این غذا یکی از محبوب‌ترین غذاهای جهان باشد.

 

 

 

پاستا انواع مختلف و بی‌نظیری دارد و انواع آن شامل: پاستا فتوچینی آلفردو، پاستا فارفاله، پاستا موی فرشته یا پاستای کاپلی دی آنجلو، پاستا ای سیسی و پاستا گوجه فرنگی و شابانک است.

 

 

اسکالوپ میلان : غذایی اصیل با طعمی متفاوت                                                            

اسکالوپ میلان، غذای اصیل ایتالیایی با طعمی بی‌نظیر است که از گوشت چرخ‌کرده گوسفند یا گوشت مرغ، تخم مرغ، نمک، فلفل و پنیر پارمچز تهیه می‌شود. اسکالوپ میلان با روشی خاص و با رول‌ کردن گوشت و پخته شدن در روغن یا کره، طعمی منحصر به فرد به این غذا می‌بخشد.

 

 

 

 

لازانیا: غذایی اصیل با لایه‌های جادویی                                                                   

لازانیا از محبوب‌ترین غذاهای اصیل ایتالیایی بوده که از لایه‌های مختلف و لذیذی تشکیل شده است. این غذا با استفاده از نان‌های نازک و لایه‌های متنوع از پنیر، سس گوجه فرنگی و گوشت تهیه می‌شود.

 

 

ترکیب این لایه‌ها باعث می‌شود که لازانیا یک طعم بی‌نظیر و فراگیر داشته باشد که هر قسمتی از آن، لذت بخش و شگفت‌انگیز است. این غذا به عنوان یکی از غذاهایی با تاریخچه دیرینه و محبوب در فرهنگ غذایی ایتالیا شناخته می‌شود.

 

 

تورتلینی : پاستا با طعمی رویایی

تورتلینی یک غذا با طعم واقعی ایتالیایی است و  از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذاهایی ایتالیایی محسوب میشود. تورتلینی با مخلوطی از گوشت گوسفند، پنیر ریکوتا و سبزیجات تهیه می‌شود.

 

 

این غذا با طعم خوشمزه و ترکیبات منحصر به فردی که دارد، خود را به عنوان یک غذای معتبر و لذیذ در دستور پخت آشپزخانه‌ها، جای داده است.

 

 

پنه الا روزه : پنه‌ای با طعم سنتی                                                                                          

پنه الا روزه یک نوع پنه (یک ماکارونی کوتاه، ضخیم و خرطومی شکل) با طعم سنتی است. این پنه با استفاده از آرد، تخم مرغ، آب و نمک تهیه می‌شود. طعم خاص و سنتی این پاستا به دلیل استفاده از مواد ساده و اصیل، در آشپزی ایتالیایی جای ویژه‌ای را دارد.

 

 

این غذا به عنوان یکی از غذاهای محبوب و معمول در فرهنگ غذایی ایتالیا شناخته می‌شود که طعم ویژه‌ای دارد و به عنوان یک غذای سنتی مورد توجه ذائقه‌های مختلف قرار گرفته است.

 

فیورنتینا استیک : مشهورترین غذای ایتالیا

بهترین و مشهورترین غذای ایتالیا از نظر بیشتر ساکنین این کشور، استیک فیورنتینا خواهد بود. در این غذا استیک گوشت گاو به مدت پنج تا هفت دقیقه پخته می‌شود تا لایه بیرونی آن کبابی شود و داخل آن نرم و آبدار باقی بماند.

این استیک به همراه رزماری، روغن زیتون و مریم گلی و نمک و فلفل در تابه گریل مخصوص تهیه می‌شود و مورد علاقه بسیاری از گردشگرانی است که به ایتالیا سفر می‌کنند.

 

 

اسپاگتی آل نرو دی سپیا : اسپاگتی با جوهر سیاه

اگر قصد امتحان کردن نوعی پاستای متفاوت را دارید، این اسپاگتی گزینه‌ی خوبی برای شما خواهد بود. این جوهر سیاه توسط موجودی نرم‌تن به‌نام مولوسک آزاد می‌شود و سپس آن را به دورن پاستا تزریق میکنند. این غذا اصالتاً‌ برای منطقه‌ی سیلسی ایتالیا است و مصرف آن اعتیادآور است!

 

 

 

 

اوسوبوکو : غذای معروف قرن 19 در میلان

اوسوبوکو یک غذای میلانی به معنای استخوان توخالی است. محبوبیت این غذا باعث شده  تا به یکی از بهترین غذاهای سنتی ایتالیایی در جهان تبدیل شود. ماموریت این غذا حفاظت از اصالت و کیفیت غذاهای ایتالیایی است.

 

 

این غذا به آرامی پخته می‌شود و ممکن است طبخ آن تا سه ساعت نیز طول بکشد. اوسوبوکو با سس مخصوص، سبزیجات، سیر، پوست لیمو، آب لیمو و سایر ادویه‌ها تهیه می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد.

 

 

راویولی: اصیل‌ترین پاستای لذیذ ایتالیایی

راویولی یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین پاستاهای ایتالیایی پسند است. تاریخ این پاستا و اصالت آن به شهر جنوا در ایتالیا باز می‌گردد. راویولی به دلیل شباهت ظاهری به بالشت به این نام در زبان ایتالیایی مشهور شده است.

 

 

راویولی نوعی پاستا یا ماکارونی شکم پر است که انواع گوشت، پنیر، سبزیجات و تره‌های سنتی در آن استفاده می‌شود. این کوفته‌های ایتالیایی بالشی با شکل مربع یا گردی که دارند، معمولاً با سس پاستا گوجه فرنگی یا خامه‌ای سرو می‌شود.

 

 

راویولی شیرین یکی دیگر از غذاهای معروف ایتالیا است که در رستوران‌ها و کافه‌ها به عنوان پیش غذا سرو می‌شود.

 

 

آرانچینی : غذای محبوب گردشگران

آرانچینی‌ها توپ‌های برنجی سرخ شده هستند که در دو نوع رومی و سیسیلی تهیه می‌شوند. هر دو این آرانچینی‌ها با راگو یا سس گوجه فرنگی، پنیر موزارلا و برنج آربوریو پر می‌شوند. تنها تفاوت بین این دو نوع آرانچینی، این است که سیسیلی‌ها معمولاً گوشت گاو و نخود را نیز به آن اضافه می‌کنند.

 

 

آرانچینی‌ها در پودر سوخاری غلتانده شده و در روغن زیاد سرخ می‌شوند تا ظاهر آن‌ها طلایی و ترد شود؛ به همین دلیل است که نام این غذا  (Arancini) به معنای پرتقال کوچک است.

آرانچینی جزو خوشمزه‌ترین ‌و بهترین غذاهای ایتالیایی است که با سس مارینارا سرو می‌شود و مورد علاقه بسیاری از مردم بومی و گردشگران می‌باشد.

 

 

پارمیگینا ملانزین : غذایی برای گیاه خواران

این غذا در واقع از بادمجان پخته شده (یا کدو سبز) با گوجه و پنیر تهیه می‌شود،که انتخابی عالی برای گیاه‌خواران است. پارمیگینا ملانزین در اصل برای مناطق جنوبی ایتالیا است، ولی امروزه آن را در تمامی نقاط این کشور می‌توانید تهیه کنید.

 

 

 

 

چیتی : اسنک‌های کوچک ونیزی

شاید از میان انواع نام‌های غذای ایتالیایی که می‌شناسید، نام اسنک‌های ونیزی تاحالا به گوشتان نخورده باشد. طعم اصلی این اسنک‌های کوچک به سبزی‌های فصلی تازه و غذاهای دریایی تازه است و می‌تواند هم ظاهری ساده و هم رنگارنگ و زیبا داشته باشد.

 

 

این غذا را می‌توانید در کافه‌های کوچک شهر ونیز تهیه کنید که « Bàcari » نام دارند و طعم اصیلی از ونیز ایتالیا را بچشید.

 

 

کشور ایتالیا، سرزمین هنر، موسیقی و منشا غذاهای بی‌نظیر در دنیا است. غذاهای ایتالیایی محبوبیت فراوانی در جهان دارند. عوامل اصلی که باعث محبوبیت غذای ایتالیایی می‌شود شامل سادگی، کیفیت، ارزش غذایی، ‌تنوع و طعم آن است.

 

 

 

آژانس ققنوس، بهترین و برترین تورها رو برای کشور زیبای ایتالیا تدارک می‌بیند، برای آشنایی با این تورها حتما با کارشناسان ققنوس در تماس باشید.

 

تلفن تماس با کارشناسان: ۲۴۵۲۵ـ۰۲۱

ققنوس در شبکه‌های اجتماعی:

تلگرام | اینستاگرام | توییتر | یوتیوب | آپارات

 

نویسنده : الهام خیرخواه

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.