از سرگیری گردشگری بین‌المللی در ایام پساکرونا

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


از سرگیری گردشگری بین‌المللی در ایام پساکرونا

از سرگیری گردشگری بین‌المللی در ایام پساکرونا

در صورت کسب اخبار و اطلاعات جدید، این مقاله بروزرسانی می‌شود.

 

ماه‌های پایانی سال 1398، یا به عنوان دیگر ماه‌های آغازین سال 2020 میلادی، دنیا با شک عظیمی مواجه شد؛ شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان و کشور چین!
با گسترش روز افزون این بیماری و افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و بیماری کووید 19، نگرانی در تمامی کشورهای جهان افزایش یافت و بسیاری از کشورها، یا مرزهای خود را به کشور چین بستند یا سختگیری‌های بیشتری برای پذیرش شهروندان چینی لحاظ کردند.
اما با گسترش این بیماری در سرتاسر جهان و بروز وضعیت پاندمیک، اوضاع تغییر کرد و این بیماری باعث پدید آمدن آثار مخرب و جبران ناپذیری در سرتاسر جهان شد. بسیاری از صنایع و کسب و کارها دچار مشکلات عدیده‌ای شدند و در میان تمامی صنایع، شاید صنعت گردشگری بیش از همه از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید 19 آسیب دید.
در وهله اول، صنعت گردشگری بین‌المللی به جابجایی گردشگران بین کشورهای مختلف وابسته است و با بسته شدن مرزها و همچنین لغو پروازها، عملا صنعت گردشگری نیز تعطیل گردید. همچنین از آنجایی که گردشگری از منظر اقتصادی یک کالای لوکس و معمولا غیر ضروری به شمار می‌رود، بسیاری از افراد و گردشگران ترجیح دادند برای حفظ سلامت بیشتر، از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.
این موارد باعث شده تا صنعت گردشگری که یکی از رو به رشدترین صنایع جهان بود و در سال‌های اخیر همواره در حال رشد تعداد گردشگران و درآمدهای حاصل از جریان‌های گردشگری بود، به شدت آسیب ببیند و بخش‌های مختلف این صنعت از قبیل آژانس‌های خدمات مسافرتی، ایرلاین‌ها و هتل‌ها ضررهای جبران ناپذیری را تجربه کنند.
اگرچه این شرایط چندین ماه ادامه یافت و کشورهای مختلف برای درمان بیماری کرونا اقدامات متعددی انجام دادند، اما درمان کامل این بیماری بدست نیامد و تعدادی از کشورها تنها توانستند با اعمال قرنطینه و سیاست‌های پیشگیرانه، این بیماری را کنترل کرده و از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند.
بنابراین کشورهای دنیا تصمیم گرفتند خود را برای دنیای پس از کرونا یا پساکرونا آماده کنند. بدین ترتیب تعدادی از کشورها کم کم از قوانین سختگیرانه قرنطینه و دیگر اقدامات مرتبط با این بیماری کاستند.
کشور چین که منشا این بیماری بود و شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان این کشور آغاز شد، یکی از اولین کشورهایی بود که قوانین قرنطینه را حذف کرد. دولت و نهادهای مسئول چین تصمیم گرفتند با بازگشایی یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری پایتخت این کشور، گردشگری را از سربگیرند. طبق این تصمیم، شهر ممنوعه پکن از روز اول ماه می میلادی پذیرای بازدید کنندگان بود.
اما با گذشت چندین ماه از قوانین سفت و سخت قرنطینه در قاره اروپا و با توجه به شرایط ویژه این قاره، مقامات اروپایی به فکر برداشتن محدودیت‌های عبور و مرور بین کشورها افتادند. آلمان یکی از اولین کشورهایی بود که تصمیم گرفت از روز 16 ماه می، مرزهای خود را به روی شهروندان کشورهای فرانسه، اتریش و سوئیس باز کرد. همچنین از 22 ماه می گردشگران می‌توانند دوباره از برج تلویزیون برلین بازدید کنند.

 

[sc name=”highlight” text=”آلمان از روز 16 ماه می، مرزهای خود را به روی شهروندان کشورهای فرانسه، اتریش و سوئیس باز کرد. همچنین از 22 ماه می گردشگران می‌توانند دوباره از برج تلویزیون برلین بازدید کنند.” ]

 

یونان نیز تلاش کرد با اعمال پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه، صنعت گردشگری خود را مجددا راه بیاندازد. بنابراین از 16 ماه می سواحل یونان مجددا به روی گردشگران باز شدند. اما گردشگرانی که به این مناطق سفر می‌کنند، باید حسابی حواسشان به قوانین بهداشتی باشد. به عنوان مثال بین هر دو سایه بان باید حداقل 4 متر فاصله باشد و از هر سایه بان، تنها دو نفر استفاده کنند.
اما با این وجود، جزایر یونان همچنان به روی گردشگران بسته ماند تا اینکه از 25 می تنها گردشگران داخلی اجازه سفر به این مناطق را یافتند.
اتریش نیز یکی از کشورهایی بود که صنعت گردشگری آن به شدت از شیوع ویروس کرونا آسیب دید و تصمیم گرفت از روز 29 ماه می، به هتل‌ها و تاسیسات اقامتی خود اجازه فعالیت دهد.
اما مقصدهای گردشگری بزرگی مانند اسپانیا و ایتالیا نیز تصمیم گرفتند با از سرگیری گردشگری بین‌المللی در ایام پساکرونا، سریعتر به روند عادی خود بازگردند تا بیش از این با ضررهای ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم نکنند.
ایتالیا از روز اول ماه ژوئن، جاذبه‌های مطرحی مانند واتیکان و آمفی تئاتر کلوسئوم را باز خواهد کرد و اعلام کرده است از روز 3 ژوئن، گردشگران بین‌المللی می‌توانند به این کشور سفر کنند.
اما اسپانیا این تصمیم را یک ماه به تعویق انداخته است و بیان داشته از اول ماه جولای، گردشگران بین‌المللی بدون نیاز به قرنطینه دو هفته‌ای می‌توانند به این کشور سفر کرده و از جاذبه‌های گردشگری آن بازدید کنند.

با وجود اینکه هنوز ویروس کرونا به طور کامل ریشه کن نشده است و چندین ماه است که از سفر و گردشگری دور هستیم، اما «اندکی صبر سفر نزدیک است»

اشتراک گذاری این پست

2 نظر

    • با سلام
      خانم فراهانی عزیز
      از آنجا که برنامه ریزی تورها بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت ایران و کشورها دیگر انجام میشود و همچنین آغاز ثبت نام تورها وابسته به بازگشایی پروازهای خارجی خواهد بود .
      با توجه به تمامی این موارد، ققنوس امیدوار است که از مرداد ماه ثبت نام تورها آغاز گردد و این مهم وابسته به تصمیمات ستاد کرونا کشورها خواهد بود.
      «اندکی صبر سفر نزدیک است»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.