علم برای ما صلح و توسعه را به همراه داشت؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


علم برای ما صلح و توسعه را به همراه داشت؟

علم برای ما صلح و توسعه را به همراه داشت؟

روز جهانی علم برای صلح و توسعه در ۱۰ نوامبر، روزی است که اهمیت علم در زندگی روزمره ما یادآور می‌شود. امروزه ما به یک پیوند نزدیک‌تری بین علم با جامعه نیازمندیم چرا که هدف این پیوند می‌تواند اطلاع تمامی شهروندان از پیشرفت‌های علمی باشد.

اکنون می‌خواهیم در رابطه با علم و هنر معماری در خصوص آرامش جامعه انسانی صحبت کنیم.

آیا تا به الان به این فکر فرو رفته‌اید پیوند انسان با محیط و ماندگاری محیط در ذهن انسان چگونه رخ می‌دهد؟

یکی از مهمترین عوامل که در رابطه با روان و آرامش انسان‌هاست وجود فضاهاست؛ فضاهایی که روان انسان‌ها و خلق و خوی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در نتیجه تعامل انسانی وجود یا عدم وجود صلح جهانی مشخص می‌شود. فضای زندگی انسان‌ها بصورت الگویی از پیش تعیین شده است و در جهان ایده‌آل این الگوها وجود ندارند، بلکه باید ایجاد شود و علم معماری مسئول ایجاد این الگوهاست.

 

 

پیچیدگی یا سادگی؟ کدامیک؟

 

حتی در این رابطه لوئیس باراگان معمار مشهور مکزیکی میگوید: “هرکار معماری که بیانگر آرامش نباشد یک اشتباه است.”

یکی از عناصری که می‌تواند در افزایش آرامش فضا موثر باشد، دانش استفاده از رنگ در فضا و محیط‌هاست. رنگ‌ها توانایی این را دارند که کوچک را بزرگ و بزرگ را کوچک، ساده را پیچیده و پیچیده را ساده نشان دهند. معجزه رنگ فقط در استفاده صحیح و مفید آن است.

 

بوکاپ-آفریقای جنوبی
بوکاپ – آفریقای جنوبی

 

پس استفاده از رنگ باید بگونه‌ای هماهنگ با دیگر عناصر محیط و فضا باشد و بصورت سلیقه‌ای استفاده نشود. نور از دیگر عناصر موثر در بهبود فضا و بهبود آرامش برای روان انسان‌هاست.

 

 

شب، بهترین زمان برای بررسی هنر یک معمار!

 

اگر بخواهیم از دید یک طراح معمار صحبت کنیم طراحی نمای یک ساختمان در روز نکته‌ی مهمی است چون نمای ساختمان به عنوان یک پل برای ارتباط ساختمان با محیط بیرون است. اما نور پردازی ساختمان در شب مسئله پیچیده و مهمتری است. چرا که یک ساختمان بسیار معمولی با نور پردازی اصولی می‌تواند به یک جاذبه‌ی توریستی تبدیل شود.

 

موزه-علوم-و-هنر-والنسیا
موزه علوم و هنر – والنسیا

 

یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه نور پردازی نما بحث مصرف انرژی است چون استفاده از سیستم‌های نور پردازی هزینه‌ی مصرفی برق را افزایش می‌دهد. پس در اینجا استفاده صحیح از نور پردازی به نکته‌ی بسیار مهمی تبدیل می‌شود. چرا که برای نورپردازی نمای یک ساختمان لازم به روشن کردن تمامی قسمت‌های نما نیست، هنر استفاده از نورپردازی صحیح در جایی مشخص می‌شود که تنها با نور پردازی کردن قسمتی از نما، هم مصرف انرژی را در نظر گرفت و هم در افزایش زیبایی بصری آن کمک کرد.

 

 

جنگل را به خدمت خود در بیاورید!

 

می‌خواهیم درباره یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر محیط آرام در واقع محیطی که القا کننده آرامش باشد و باعث شادابی و ارتقا روحیه انسان ها و سطح روانی آنها می‌باشد؛ صحبت کنیم. نتیجه این کیفیت بالای سطح روانی آدمها که برگرفته از محیط آن‌هاست، رسیدن و دستیابی به صلح اجتماعی است. از نکات مهم دیگر در تاثیر گذاری مثبت فضا، رعایت نکات و بهره گرفتن از محیط سبز است پس محیط‌های آرامش بخش به منظر و چشم انداز‌های طبیعی نیاز دارد.

محیط‌ها و ساختمان‌ها نیاز به محوطه سازی خلاقانه در جهت پایدار سازی ساختمان‌ها و افزایش زیبایی بصری دارند. محوطه سازی مشکلات منظره را برطرف می‌کند به طور مثال این فضاها، نماهای تاسیساتی که در اکثر مواقع دید نامناسب در ساختمان ها ایجاد می‌کند را پوشش می دهد. طراحی لند اسکیپ (فضای سبز) نه تنها ارزش بصری دارد بلکه ارزش زیست محیطی هم دارند. و از این طریق دما را در تابستان و زمستان می‌توان تغییر داد.

 

 

هنر یک معمار آمریکایی چه بود؟

 

برای نمونه می توانیم خانه آبشار اثر فرانک لویی رایت را مثال بزنیم که اکنون در پنسیلوانیا به عنوان یکی از آثار تاریخی ملی ثبت شده است. تلفیق فضای سبز با ساختمان و ایجاد هارمونی بین محیط و ساختمان را می‌توان در خانه آبشار که برگرفته از معماری ژاپنی‌هاست رو مشاهده کنیم.

 

خانه-آبشار-پنسیلوانیا
خانه آبشار – پنسیلوانیا

 

حالا می خواهیم سری به جاذبه‌های شهر پاریس، یکی از محبوب‌ترین شهرهای دنیا برای گردشگران بزنیم. پاریس شایسته عنوان زیباترین و عاشقانه‌ترین شهرهای دنیاست. اگر قدم زنان همراه با یک لیوان قهوه در پاریس از کلیسای نتردام، خیابان شانزه لیزه و ساکره سوآ گذر کنیم به موزه لوور می‌رسیم، شاهکاری در معماری پاریس!

ساختمان موزه بنایی با قدمت تاریخی زیاد، فضای زیادی را در بر گرفته اما مهم‌ترین قسمت این موزه، ورودی هرمی شکل شبیه به کوه یخ است. ساختمانی شامل ۶۱۲ قطعه شیشه لوزی شکل که روی یک سازه فولادی به شکل هرم نصب شده است.

 

یک وروی کاملا مجزا با ایده‌ای نو

 

معمار این هرم با بهره‌گیری از الحاق سه مثلث کوچک‌تر به دنبال استفاده از نور طبیعی به داخل موزه بود. این هرم دارای هرم معکوسی است که تقاطع دو مسیر اصلی زیر زمین موزه است. هدف اصلی ساخت این ورودی خوانا سازی ورودی موزه لوور و تامین نور طبیعی به راهروهای زیر زمینی این بنا بوده است. در واقع ساخت این ورودی تلفیق معماری مدرن با معماری کلاسیک بوده است.

 

موزه-لوور
موزه لوور – پاریس

 

زیرزمین-موزه-لوور
موزه لوور – پاریس

 

 

سلام به سرزمین کانگوروها

 

اکنون می‌خواهیم فرسنگ‌ها از فرانسه گذر کنیم از پاریس شهر عشق خداحافظی کنیم و به استرالیا یکی از وسیع‌ترین کشورهای دنیا که در نیم‌کره جنوبی واقع است سلام کنیم.

 

سرزمین-کانگوروها
سرزمین کانگوروها – استرالیا

 

طبیعت و حیات وحش و وجود بسیاری از موجودات و گیاهان این کشور را خاص‌تر کرده. در این کشور زیبا آثار معماری برجسته‌ای در سطح معماری جهان و در دنیای معماری وجود دارد. یکی از مشهورترین بناهای استرالیا در سیدنی، سالن اپرای سیدنی است، کاربری این بنا جهت به نمایش گذاشتن هنرهای نمایشی است .اما کانسپت اصلی این ساختمان کنار هم قرار دادن چند قطاع از یک کره است.

 

سالن-اپرای-سیدنی
سالن اپرای سیدنی – استرالیا

 

سالن-اپرای-سیدنی
سالن اپرای سیدنی – استرالیا

 

این ساختمان نماد بادبان‌های کشتی، امواج اقیانوس و نماد واضحی از صدف دریایی است به علت ایده‌ی اصلی ساختمان سالن اپرا، در کنار دریا بنا شده و موجب بیشتر دیده شدن ساختمان می شود. مصالح غالب در ساخت این بنا بتن است و برای آگوستیک کردن سالن از چوب همان منطقه استفاده شده است.

پیشنهاد می‌شود حتما به این بنای دیدنی سری بزنید تا خاطرات این بناها خاطراتی ماندگار در ذهن و روح شما جاودان کند.

شما اکنون با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب ما می‌توانید در سریعترین زمان ممکن موفق به دریافت ویزای شنگن و یا ویزای کشور استرالیا شوید و از آثار زیبا و کارت پستالی این دو کشور دیدن کنید. آژانس ققنوس به شما کمک می‌کند با بازدید از برجسته‌ترین آثار معماری دنیا خاطراتی بیاد ماندنی برای شما پدید آید.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.