جاذبه های اطراف برلین

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


جاذبه های اطراف برلین

جاذبه های اطراف برلین

جاذبه های اطراف برلین

در برلین جاذبه های هنری باورنکردنی فراوانی برای دیدن وجود دارد و نباید بازدید خارج از Ringbahn (مسیر اطراف منطقه درون شهری) را از دست داد. افزایش اجاره‌بها و فضای محدود، بسیاری از هنرمندان و گالری‌ داران را به حاشیه‌های شهر سوق داده است که موجب شده هم اکنون مجموعه‌ای از فضاهای هنری در مکانهای باشند که انتظار دیدن آنها در این فضاها ندارید. بطور مثال یک کارخانه ریخته‌گری آهن قدیمی در شمال شهر، یک قلعه پروس قرن هجدهم در براندنبورگ , یا یک هتل موزه در دریای بالتیک آلمان. در این مکان ها بیشتر می توان هنر آلمانی را درک کرد.

جاذبه های اطراف برلین - آژانس ققنوس

 

Schlossgut Schwante Sculpture Park

به راحتی می توان فهمید که چرا مالکان دنیل تومپل و لورتا وورتنبرگر عاشق Schlossgut Schwante شدند. این ملک 97 هزار متر مربعی در روستایی براندنبورگ واقع شده و با وجود اینکه فقط 30 دقیقه با ماشین به سمت شمال با برلین فاصله دارد اما فضایی کاملا متفاوت نسبت به برلین دارد. این ملک دارای فضاهای سبز فراوان و یک قلعه پروس قرن هجدهمی که اکنون دو نفر در آن زندگی می‌کنند. همچنین یک بهشت هنری در فضای باز با 29 اثر از وزنه‌های هنری و  بین‌المللی آلمان از جمله  Ai Weiwei، Martin Creed، و  Monika Sosnowska وجود دارد.

این پارک به طور منظم میزبان رویدادهای فرهنگی مانند موسیقی زنده، فیلم و سخنرانی و جشنواره‌های یوگا است، بنابراین ارزش آن را دارد که برای بازدید آن از قبل برنامه‌ریزی کنید.

جاذبه های اطراف برلین - آژانس ققنوس

 

Wilhelm Hallen

یک کارخانه ریخته گری آهن قدیمی که قدمت آن به سال 1902 می رسد، محل مرکز خلاقیت برلین است. ویلهلم هالن که در محله صنعتی ویلهلم‌روه، درست در شمال شهر قرار دارد، مجموعه‌ای از سازه‌های آجری با سقف‌های اره‌ای شکل و سر به فلک کشیده و فضای داخلی بسیار تشکیل شده است که تفاوت زیادی با فضاهای گالری ها در جاهای دیگر برلین دارد. گالری‌های جدیدی مانند مهدی چوآکاری در اینجا راه‌اندازی شده است و هنرمندانی مانند ولفگانگ فلد و یوهانا دومت کارگاه‌ها و استودیوهای خود را در این مکان افتتاح کرده‌اند. همچنین مجموعه‌ای از برنامه‌های متنوع – شوهای مد، کنسرت‌ها و … هر آخر هفته در Wilhelm Hallen برگزار می شود.

در محله اطراف ویلهلم هالن، در فاصله چند قدمی فضاهای ارامی مانند دو دریاچه Garibalditeich و Wilhelmsruher See وجود دارد که در ماه‌های گرم‌تر می توان برای پیک‌نیک به آنجا رفت و از آن لذت برد.

جاذبه های اطراف برلین - آژانس ققنوس

 

Kranich Museum & Hotel

در فاصله دو ساعت و نیمی در شمال برلین و در نزدیکی دریای بالتیک، یک عمارت بازسازی‌شده متعلق به دهه 1840 قرار دارد، که تبدیل به موزه‌ای مملو از آثار خاص برخی از برترین هنرمندان معاصر جهان شده است. مالک هتل و مورخ هنر بتینا کلاین، پشتیبان برنامه شکوفایی هنرمندان در این اقامتگاه است. الکس شودر، اما والترود هاوس و ریکاردو جیاکونی از جمله استعدادهایی هستند که در این ملک اقامت کرده و آثار بی نظیری برای اتاق ها و فضاهای عمومی ساخته اند. اگر تمایلی به ماندن در این مکان را ندارید، نگران نباشید، می توانید از خانه و زمین های 11.5 هکتاری آن که مملو آثار مختلف است بازدید کنید. اما توصیه می‌کنیم شب‌ها را در اتاق‌های عالی با دیوارهای آجری، اجاق‌های چوبی و وان‌های حمام اقامت داشته باشید.

توصیه می شود زمان بازدید خود را از بهار یا تابستان، زمانی که ده ها هزار پرنده درنا قبل از مهاجرت به اسکاندیناوی و جنوب اروپا در سواحل دریای بالتیک آلمان جمع می شوند، تعیین کنید.

جاذبه های اطراف برلین - آژانس ققنوس

 

Artpark Tegel

برلین در جهان به خاطر معماری خاص آن شناخته نمی شود. اما گروهی از هنرمندان خیابانی بین‌المللی مجموعه‌ای از ساختمان‌های آپارتمانی پیش‌ساخته در منطقه راینه‌کندورف، که با مترو یک ساعت از مرکز شهر فاصله دارد را به یک گالری هنری در فضای باز تبدیل کرده‌اند. برخی از بزرگ‌ترین نام‌ها در هنر خیابانی، از جمله هنرمند محلی جیم آوینیون، گروه هنری پلیس لندن، و دیوارنگار برجسته استرالیایی، فینتان مگی، اثاری در Artpark Tegel به جای گذاشته‌اند. بزرگترین نقاشی دیواری در آنجا تقریباً 140 فوت امتداد دارد.

رسیدن به منطقه Reineckendorf کمی پیاده روی دارد ، اما پس از عبور از Artpark Tegel ، جاذبه های بیشتری خواهید دید. به طور مثال خوردن اسپرسو و اشترودل سیب در کافه وترشتاین ، مسیرهای جنگل تگلر، عمارت باشکوه Schloss Tegel که محل اقامت سابق طبیعت‌شناس مهشور الکساندر فون هومبولت بوده است.

جاذبه های اطراف برلین - آژانس ققنوس

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.