پل معلق کاپیلانو ، لذت قدم زدن بر فراز درختان

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


پل معلق کاپیلانو ، لذت قدم زدن بر فراز درختان

پل معلق کاپیلانو ، لذت قدم زدن بر فراز درختان

شهر ونکوو به داشتن پارک‌های شهری بزرگ و خیابان‌های پر جنب و جوش شهرت دارد، اما برای بازدید از یکی از مشهورترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی ونکوور، باید کمی از این شهر فاصله بگیرید و سری به پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge) بزنید.
پل معلق کاپیلانو یک پل معلق ساده است که در منطقه ونکوور شمالی (District of North Vancouver) استان بریتیش کلمبیا (British Columbia) کانادا واقع شده است. پل معلق Capilano با طول 140 متر، از روی رودخانه کاپیلانو (Capilano River) عبور می‌کند و حدود 70 متر از سطح رودخانه ارتفاع دارد.
جالب است بدانید که پل معلق کاپیلانو ونکوور، یک ملک خصوصی است و به طور شخصی نگهداری می‌شود. اما با این وجود توانسته است با برنامه ریزی، مدیریت و بازاریابی صحیح، به یکی از بهترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های تور کانادا تبدیل شده و سالانه بیش یک میلیون و دویست هزار بازدید کننده را از سرتاسر دنیا به خود جذب کند.

[lwptoc]

برای آشنایی بیشتر با پل معلق کاپیلانو در ونکوور کانادا، تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس با ما همراه باشید.

تاریخچه پل معلق کاپیلانو
تاریخچه پل معلق کاپیلانو

تاریخچه پل معلق کاپیلانو

همانگونه که گفتیم، پل معلق کاپیلانو کانادا در نزدیکی شهر ونکوور و روی رودخانه کاپیلانو ساخته شده است. اما آیا می‌دانید نام این رودخانه و پل از کجا گرفته شده است و به چه معنی است؟ در واقع این نام از بومیان ساکن در کانادا که پیش از ورود اروپایی‌ها در این منطقه زندگی می‌کردند گرفته شده است.
در اوایل قرن نوزدهم، قبیله‌ای از بومیان کانادا تحت رهبری فردی به نام کیاپالانو (Kia’palano) در این منطقه سکونت داشتند. با گذشت زمان، نام این رهبر بومی در زبان انگلیسی تغییر کرده و به کاپیلانو تبدیل شد. به همین دلیل است که امروزه این منطقه، رودخانه، پارک و پل را کاپیلانو می‌نامند.

 

[sc name=”highlight” text=”پل معلق کاپیلانو کانادا در نزدیکی شهر ونکوور و روی رودخانه کاپیلانو ساخته شده است.” ]

 

اما بشنوید از تاریخ تاسیس پل معلق کاپیلانو در کانادا. در سال 1888، یک مهندس معمار اسکاتلندی به نام جورج گرانت ماکای (George Grant Mackay)، به شهر تازه تاسیس ونکوور مهاجرت کرده و حدود 2500 هکتار از جنگل‌های انبوه دو سوی رودخانه کاپیلانو را خریداری کرد.
ماکای یک کلبه جنگلی در کنار دره رودخانه احداث کرد و سال بعد برای دسترسی راحت‌تر به آن سوی رودخانه، یک پل معلق ساده بنا کرد. این پل که با استفاده از طناب‌های کنفی و تخته‌های چوب درخت سدر ساخته شده بود، نمونه اولیه پل معلق کاپیلانو به شمار می‌رود.
در سال‌های بعد، این منطقه به خاطر داشتن جنگل‌های انبوه و طبیعت بکر و همچنین وجود کلبه جنگلی و پل معلقی که ماکای ساخته بود، به شدت مورد توجه ماجراجویان و علاقه مندان به طبیعت‌گردی قرار گرفت.
سال 1903، ماکای درگذشت و چند سالی پل معلق کاپیلانو رونق سابق را نداشت تا اینکه یک تاجر ایرلندی به نام ادوارد ماهون این منطقه را خرید و باعث گسترش هرچه بیشتر پارک و پل معلق کاپیلانو شد. ماهون ابتدا این پل را با کابل‌های فلزی تقویت کرد و در سال 1911 برای رفاه حال گردشگران و بازدیدکنندگان، یک چایخانه در پارک احداث کرد.

پل معلق کاپیلانو ونکوور کانادا
پل معلق کاپیلانو ونکوور کانادا

با مدیریت جدید، این پارک روز به روز محبوب‌تر و پرطرفدارتر شد و در سال 1935، ماهون تصمیم گرفت با همکاری بومیان کانادا، به جذابیت این پارک بیفزاید. از آنجایی که این منطقه در ابتدا در اختیار بومیان بود، تعدادی از مجسمه‌ها و توتم‌های بومی کانادا در این پارک نصب شد تا بخشی از گذشته آن را زنده سازند.
اما سال 1945، ماهون تصمیم گرفت پارک و پل معلق کاپیلانو را به یک فرانسوی به نام هانری آبنوا فروخت. آبنوا به فکر مرمت و بازسازی پل معلق کاپیلانو بود و به همین دلیل در سال 1956، پل قدیمی را به طور کامل تخریب کرد و یک پل جدید بر روی رودخانه کاپیلانو احداث کرد.
اما سال 1983، سالی سرنوشت ساز برای پل معلق کاپیلانو در ونکوور کانادا بود. در این سال، نانسی استیبارد این پل را خریداری کرد و توانست با یک برنامه ریزی کاملا دقیق و هدفمند در طی این سال‌ها، این پارک را به یکی از بهترین جاهای دیدنی ونکوور و کانادا تبدیل کرد. امروزه پل معلق کاپیلانو، تنها جاذبه گردشگری این پارک نیست و در هر گوشه و کنار آن می‌توانید تفریحات مختلفی برای گذراندن اوقات فراغت خود پیدا کنید.
اما هر چقدر از زیبایی‌های این پارک بگوییم و عکس پل معلق کاپیلانو را تماشا کنید، نمی‌توانید متوجه زیبایی و طبیعت بینظیر این منطقه شوید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما در تور کانادا به این جاذبه زیبا سر بزنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.