با پارک‌های ملی ژاپن آشنا شوید

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


با پارک‌های ملی ژاپن آشنا شوید

با پارک‌های ملی ژاپن آشنا شوید

ژاپن علاوه بر تاریخ و فرهنگ غنی، طبیعت بسیار شگفت انگیزی نیز دارد و پارک‌های ملی ژاپن از جاذبه‌های گردشگری بسیار مهم این کشور به شمار می‌روند. پارک‌های ملی این کشور در کنار جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مانند دیدنی‌های کیوتو و دیگر شهرهای ژاپن، باعث تنوع گردشگری این کشور شده است.
اولین پارک ملی ژاپن در سال 1934 تاسیس شد تا از طبیعت و مناظر زیبای این کشور محافظت کند. امروزه تعداد پارک‌های ملی ژاپن به 34 عدد رسیده است و در سرتاسر این کشور پراکنده‌اند. به دلیل تنوع جغرافیایی این کشور، پارک‌های ملی در ژاپن نیز متنوع هستند و از مناطق ساحلی تا کوهستان‌ها و از جنگل‌ها تا دشت‌ها و حتی قله‌های آتشفشانی و محدوده‌های اقیانوسی را شامل می‌شوند.
تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با تعدادی از بهترین و جذاب‌ترین پارک‌های ملی ژاپن آشنا شوید. بدون شک بازدید از این پارک‌ها تجربه‌ای متفاوت در تور ژاپن خواهد بود.

[lwptoc]

مهمترین پارک‌های ملی ژاپن

شیرتوکو
شیرتوکو

شیرتوکو (Shiretoko)

پارک ملی شیرتوکو یکی از مهمترین پارک‌های ملی ژاپن است که در جزیره هوکایدو (Hokkaido) و شمال این کشور قرار گرفته است. این پارک که از مکان‌های دیدنی ژاپن به شمار می‌رود، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده و میزبان گردشگران و علاقه مندان طبیعت گردی است.
جالب است بدانید که این پارک یکی از بزرگترین زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای است و در فصل تابستان می‌توانید از فاصله‌ای نسبتا نزدیک از این خرس‌ها دیدن کنید.

[irp posts=”5443″ name=”مکان‌های دیدنی ژاپن، 6 جاذبه که نباید از دست داد!”]

[irp posts=”5329″ name=”دیدنی‌های توکیو که نباید از دست داد”]

تووادا هاچیمانتای - پارک‌های ملی ژاپن
تووادا هاچیمانتای

تووادا هاچیمانتای (Towada Hachimantai)

یکی دیگر از پارک‌های معروف ژاپن، پارک ملی تووادا هاچیمانتای است که در منطقه توهوکو (Tohoku) واقع شده است. این پارک در منطقه‌ای کوهستانی و آتشفشانی قرار دارد و از بهترین نقاط ژاپن برای استفاده از چشمه‌های آبگرم معدنی و درمانی است. بازدید از این پارک جنگلی و چشمه‌های آبگرمش باعث می‌شود با فرهنگ سنتی حمام و ماساژ ژاپنی نیز آشنا شوید.
علاوه بر این، با زرد شدن برگ درختان در فصل پاییز، پارک تووادا هاچیمانتای جلوه‌ای رویایی پیدا می‌کند و افراد بسیاری برای لذت بردن از این مناظر زیبا به آن سفر می‌کنند.

 

نیکو
نیکو

نیکو (Nikko)

پارک ملی نیکو یکی از پارک‌های ملی ژاپن است که در نزدیکی توکیو واقع شده و می‌توان آن را یکی از دیدنی‌های توکیو به شمار آورد. پارک ملی نیکو علاوه بر نزدیکی به توکیو، جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی متعددی را نیز در خود جای داده و به همین دلیل، یک میراث جهانی در فهرست یونسکو نیز هست.
اما در کنار کوه‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و آبشارهای زیبایی که در این پارک قرار دارد، می‌توانید از معبد توشوگو (Toshogu) نیز بازدید کنید. این معبد یکی از زیباترین معابد ژاپن است و به نظر می‌رسد بیشترین تزئینات در میان معبدهای ژاپنی را در خود داشته باشد.

 

[sc name=”highlight” text=”معبد توشوگو یکی از زیباترین معابد ژاپن است و به نظر می‌رسد بیشترین تزئینات در میان معبدهای ژاپنی را در خود داشته باشد.” ]

 

فوجی هاکون ایزو
فوجی هاکون ایزو

فوجی هاکون ایزو (Fuji Hakone Izu)

بدون شک مهمترین جاذبه طبیعی ژاپن، کوه فوجی است که نماد این کشور نیز به شمار می‌رود. پارک ملی فوجی هاکون ایزو نیز چنین جایگاهی دارد و پرطرفدارترین پارک ملی در ژاپن است. کوه زیبا و پرشکوه فوجی در این پارک شاهد انواع مختلفی از فعالیت‌های گردشگری و طبیعتگردی است؛ از کوهنوردی تا آفتاب گرفتن در سواحل آفتابی و استراحت در چشمه‌های آبگرم.
این پارک در واقع از کوه فوجی، منطقه هاکونه، شبه جزیره و جزیره‌های ایزو تشکیل شده است و یکی از جذابترین جاذبه‌هایی است که در تور ژاپن می‌توانید از آن بازدید کنید.

[irp posts=”5291″ name=”دیدنی‌های کیوتو، پایتخت هزار ساله ژاپن”]

[irp posts=”5533″ name=”با قلعه اوساکا آشنا شوید”]

آسو کوجو - پارک‌های ملی ژاپن
آسو کوجو

آسو کوجو (Aso Kuju)

آسو کوجو یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی ژاپن است که در جنوبی‌ترین جزیره بزرگ ژاپن، یعنی کیوشو (Kyushu) قرار دارد. این پارک ملی در کنار کوه آتشفشانی آسو و رشته کوه‌های کوجو واقع شده و به همین دلیل به این نام خوانده می‌شود.
چشمه‌های آبگرم متعددی در این پارک ملی قرار دارد که باعث شده گردشگران زیادی برای استراحت و بهبود سلامت خود به این پارک ملی سفر کنند. اما اگر مسیرتان به این پارک ملی افتاد و دوست داشتید کمی بیشتر فعالیت بدنی داشته باشید، از پیاده روی و کوهپیمایی در این پارک غافل نشوید زیرا مناظر شگفت انگیزی در پارک ملی آسو کوجو در انتظارتان خواهد بود.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.