ویروس کرونا و تاثیر آن بر ویزای سوئیس

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


ویروس کرونا و تاثیر آن بر ویزای سوئیس

ویروس کرونا و تاثیر آن بر ویزای سوئیس

شیوع ویروس کرونا در ماه‌های پایانی سال 1389 که از کشور چین آغاز گردید و سپس پای خود را به تمامی نقاط جهان کشاند، تاثیرات مخربی بر روی تمامی صنایع، کسب و کارها و جنبه‌های مختلف زندگی مردم داشت.
صنعت گردشگری یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی بود که بر اثر شیوع ویروس کرونا با چالش مواجه شد و در میان تمام کشورهای دنیا، تاثیر این رویداد جهانی بر صنعت گردشگری ایران دوچندان بود. زیرا با نزدیک شدن به تعطیلات عید نوروز، بسیاری از شهروندان ایرانی برای سفرهای نوروزی خود برنامه‌ریزی کرده بودند.
یکی از این برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات، اخذ ویزاهای توریستی مانند ویزای سوئیس بود که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های متعدد برای سفر، عملاً دارندگان ویزای سوییس نتوانستند از ویزای خود استفاده کنند و این ویزا باطل گردید.
بروز این قبیل مشکلات مرتبط با شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر ویزای سوئیس، باعث شد تا سفارت سوئیس در تهران راهکار جدیدی برای کمک به گردشگران ایرانی اتخاذ کند.
در این رابطه سفارت سوئیس اعلام کرده است آن دسته از ایرانیانی که پیش از شیوع ویروس کرونا توانسته بودند ویزای گردشگری سوئیس خود را اخذ کنند اما به دلیل وجود محدودیت‌های این بیماری نتوانستند از ویزای خود استفاده کنند، می‌توانند با مراجعه به دفتر VFS سفارت سوئیس نسبت به دریافت ویزای جایگزین اقدام کنند.
این ویزا همانطور که از نامش پیداست، جایگزین ویزای پیشین خواهد بود و برای همان هدف و مدت زمان اعتبار ویزای قبلی صادر خواهد شد.
همچنین هیچ امتیاز منفی به دلیل عدم استفاده از ویزا در پرونده این گردشگران ثبت نخواهد شد.
برای دریافت ویزای سوئیس بعد از کرونا نیازی به پرداخت هزینه لیبل و تمبر ویزا نیست و تنها کافیست هزینه VFS را پرداخت کنید.
همچنین اگر هیچگونه تغییری در وضعیت شغلی، مالی و … شما پیش نیامده است، نیازی نیست مدارک خود را مجددا ترجمه کنید و سفارت سوئیس با توجه به مدارک پیشین پرونده شما را بررسی می‌کند.
در نهایت باید توجه داشته باشید که این ویزا در صورتی برای شما صادر می‌شود که حتما سفر خود را نهایتاً تا 30 سپتامبر 2020 آغاز کنید.
در صورت تغییر شرایط، موارد تکمیلی مجددا اطلاع رسانی خواهد شد.

با وجود اینکه هنوز ویروس کرونا به طور کامل ریشه کن نشده است و چندین ماه است که از سفر و گردشگری دور هستیم، اما «اندکی صبر سفر نزدیک است»

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.