سفر به زیباترین روستاهای سوئیس

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


سفر به زیباترین روستاهای سوئیس

سفر به زیباترین روستاهای سوئیس

سفر به سوئیس همواره یک رویای لذتبخش برای گردشگران است.
که افراد بسیاری اوقات خود را در فکر بازدید از جاذبه‌ها و جاهای دیدنی سوئیس و یا مرور خاطرات سفرهای پیشین به این کشور سپری می‌کنند.
اگرچه سوئیس کشوری مدرن و پیشرفته است اما طبیعت بینظیر و روستاهای زیبای سوئیس نیز از جمله مهمترین مواردی هستند که می‌توانند گردشگران را به این کشور بکشانند.
در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس قصد داریم شما را با مهمترین و زیباترین روستاهای سوئیس که هر کدام یک جاذبه گردشگری تمام عیار هستند آشنا سازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

[lwptoc]

فهرست زیباترین روستاهای سوئیس

طبیعت و دهکده‌های زیبا در سوئیس مانند یک تصویر زیبا و کارت پستالی دوست داشتنی هستند که در سرتاسر این کشور پراکنده شده‌اند.
قله‌های سر به فلک کشیده و پر برف رشته کوه آلپ، رودها و آبشارهای پر از آب، مراتع و دشت‌های سرسبز از مهمترین مناظر طبیعی کشور سوئیس هستند، اما یک موضوع دیگر نیز باعث می‌شود این طبیعت جذابیت بیشتری داشته باشد و تور سوئیس طرفداران بیشتری پیدا کند.
در واقع زیباترین روستاهای سوئیس جلوه‌ای دیگر به این طبیعت دوست داشتنی می‌بخشند.
اما این روستاها علاوه بر زیبایی بصری، شما را با فرهنگ زندگی در روستاهای سوئیس نیز آشنا خواهند ساخت.
اکثر ساکنان زیباترین دهکده‌های سوئیس، به دامداری اشتغال دارند و هنوز بسیاری از رسوم و سنت‌های خود را حفظ کرده‌اند.
شرکت در جشن‌ها و فستیوال‌های ملی و محلی، مشارکت در فعالیت‌های روزمره چون دوشیدن شیر گاوها و تولید پنیر و لبنیات و … جذابیت دوچندانی به بازدید از زیباترین روستاهای سوئیس اضافه می‌کنند.
در ادامه تعدادی از زیباترین دهکده‌های سوئیس را برای شما معرفی خواهیم کرد.

زرمات
زرمات

زرمات (Zermatt)

روستای زرمات را بدون شک می‌توان یکی از مشهورترین و زیباترین روستاهای سوئیس دانست که عمده شهرت خود را مدیون پیست‌های اسکی و تفرجگاه‌های زمستانی است. در واقع این دهکده زیبا در سوئیس، در دامنه بلندترین کوه سوئیس یعنی قله ماترهورن (Matterhorn) واقع شده است و به همین دلیل مقصدی شگفت انگیز برای عاشقان اسکی، کوهنوردی و ورزش‌های زمستانی به شمار می‌رود.
اگرچه که روستای زرمات در نزدیکی مرز ایتالیا قرار گرفته است، اما اهالی این روستا آلمانی زبان هستند. اما نگران نباشید، از آنجایی که زرمات دهکده‌ای معروف در سوئیس است، با زبان انگلیسی نیز می‌توانید کار خود را راه بیندازید.

لاوتربرونن
لاوتربرونن

لاوتربرونن (Lauterbrunnen)

یکی دیگر از زیباترین روستاهای سوئیس که بازدید از آن برای هر گردشگری الزامی است، روستای لاوتربرونن است. این روستا در دره‌ای به همین نام قرار گرفته است که 72 آبشار مختلف دارد و همین موضوع یکی از دلایلی است که باعث شده تا لاوتربرونن را زیباترین روستای سوئیس بدانیم.
اما مهمترین و زیباترین آبشار در کنار این روستا که باعث می‌شود نام آن را در فهرست زیباترین دهکده‌های سوئیس قرار دهیم، وجود آبشار 300 متری استاباخ (Staubbach) در نزدیکی این روستا است که منظره‌ای خارق العاده ایجاد می‌کند و می‌توانید ساعت‌ها به تماشای آن بنشینید.

گواردا (Guarda)

گواردا یکی دیگر از دهکده‌های کوچک و دوست داشتنی سوئیس است که به دلیل طبیعت زیبا و معماری تاریخی جذاب آن را در فهرست زیباترین روستاهای سوئیس قرار داده‌ایم. این روستا در فرهنگ سوئیس نیز جایگاه مهمی دارد و به آن روستای شلن یا Schellenursli می‌گویند. شلن یک شخصیت مشهور در کتاب‌های داستان کودکان سوئیسی است که در همین روستای زیبای گواردا سکونت دارد. این روستا یکی از بهترین و زیباترین روستاهای سوئیس برای تجربه سنت‌های اصیل دامداران سوئیسی است.

 

[sc name=”highlight” text=”گواردا یکی دیگر از دهکده‌های کوچک و دوست داشتنی سوئیس است که به دلیل طبیعت زیبا و معماری تاریخی جذاب آن را در فهرست زیباترین روستاهای سوئیس قرار داده‌ایم” ]

 

گریندلوالد
گریندلوالد

گریندلوالد (Grindelwald)

دهکده گریندلوالد سوئیس یکی دیگر از نقاطی است که باید حتما از آن بازدید کنید تا زیبایی‌های طبیعت سوئیس را بهتر درک کنید. اگرچه این روستا در سال‌های اخیر با نام شخصیت منفی داستان‌های هری پاتر یعنی گلرت گریندلوالد شهرت بیشتری یافته است.
اما کافیست یک بار از روستای گریندلوالد بازدید کنید تا متوجه شوید که چرا آن را در فهرست زیباترین روستاهای سوئیس قرار داده‌ایم.
این روستای زیبا و جذاب در نزدیکی بزرگترین پیست اسکی منطقه یونگفراو (Jungfrau) قرار گرفته است و به همین دلیل یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری برای ورزشکاران و عاشقان اسکی است. همچنین در تابستان این روستا به بهشتی سرسبز و فوق العاده شگفت انگیز تبدیل می‌شود که می‌توانید ساعت‌ها در آن به گشت و گذار بپردازید.

ونگن
ونگن

ونگن (Wengen)

روستای ونگن سوئیس که در مرکز این کشور قرار دارد، دهکده‌ای کوچک است که جمعیت ساکنین آن 1300 نفر است. اما در هر زمانی از سال که به این روستای زیبا سفر کنید، با گردشگران بسیار زیادی مواجه خواهید شد. به طور میانگین در تابستان 5000 نفر به این روستا که از زیباترین روستاهای سوئیس است سفر می‌کنند.
تا در شبکه 500 کیلومتری مسیرهای کوهپیمایی اطراف این روستا گردش کنند.
تعداد گردشگران این روستا در فصل زمستان به 1000 نفر می‌رسد که برای اسکی در پیست‌های متعدد به آن سفر می‌کنند.

برگون
برگون

برگون (Bergün)

اما همانطور که گفتیم، سوئیس روستاهای زیبای متعددی دارد و معرفی زیباترین دهکده‌های سوئیس در تنها یک مقاله امکانپذیر نیست.
یکی از زیباترین دهکده‌های سوئیس، روستای برگون سوئیس در شرق این کشور است. اما روستای برگن سوئیس علاوه بر اینکه یکی از زیباترین روستاهای سوئیس است.
یکی از حقایق جالب سوئیس نیز به شمار می‌رود. از آنجاییکه این روستا بسیار زیباست و تمامی گردشگرانی که به آن سفر می‌کنند تصاویر زیبای آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، مسئولان آن قانون ممنوع بودن عکاسی در این روستای زیبا را ثبت کرده‌اند زیرا معتقدند اشتراک گذاری این تصاویر باعث حسرت خوردن دیگر افراد می‌شود.

این مقاله را در اینجا به پایان می‌بریم اما روستاهای زیبای سوئیس در همینجا به پایان نمی‌رسد. در واقع روستاهای زیبای دیگری چون آندرمات، سیون و روستای روسینیر در سوئیس از مهمترین و زیباترین روستاهای سوئیس به شمار می‌روند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.