راهنمای فرودگاه روتردام + جزئیات کامل

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


راهنمای فرودگاه روتردام + جزئیات کامل

راهنمای فرودگاه روتردام + جزئیات کامل

روتردام دومین شهر بزرگ هلند و یک مرکز تجاری و اقتصادی مهم در این کشور است و به همین ترتیب فرودگاه روتردام نیز یکی از مهمترین فرودگاه‌های هلند به شمار می‌رود.
همچنین این فرودگاه به دلیل قرارگیری در استان مهم هلند جنوبی (South Holland) و نزدیکی به دو شهر روتردام و لاهه (The hague)، اهمیتی مضاعف پیدا می‌کند.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم شما را با فرودگاه روتردام هلند بیشتر آشنا سازیم. تا انتهای مقاله معرفی فرودگاه بین‌المللی روتردام با ما همراه باشید.

[lwptoc]

درباره فرودگاه روتردام

درباره فرودگاه روتردام

پیشتر گفتیم که روتردام دومین شهر کشور هلند است که در استان هلند جنوبی واقع شده است. این شهر که در نزدیکی دریای شمال (North Sea) قرار دارد، بزرگترین بندر تجاری قاره اروپا است. از همین نکته می‌توان اهمیت این شهر در تجارت و اقتصاد اروپا را تصور کرد. به عنوان مثال، امروز شرکت‌های بین‌المللی معتبری چون یونیلیور (Uniliver) شهر روتردام را به عنوان مقر دفتر مرکزی خود انتخاب کرده‌اند.
با توجه به همین موارد و اهمیت این شهر است که باعث شده فرودگاه شهر روتردام نیز اهمیت پیدا کند، زیرا بازرگانان، تاجران و گردشگران بسیاری قصد دارند به شهر روتردام سفر کنند تا یا به تفریح و بازدید از جاذبه‌های روتردام بپردازند و یا به کارهای اداری و تجاری خود مشغول شوند.
فرودگاه بین‌المللی روتردام در فاصله 5.6 کیلومتری شمال غربی شهر روتردام واقع شده و دومین فرودگاه بزرگ و پرترافیک هلند به شمار می‌رود که در سال 2019 میلادی بیش از 2 میلیون مسافر را جابجا کرده است. کد فرودگاه روتردام در سازمان یاتا (YATA) RTM است.
اما باید بدانید «فرودگاه روتردام» نام قدیم این فرودگاه است. شهر لاهه که در انگلیسی به آن «د هیگ» و در هلندی به آن «دن هاخ» می‌گویند، یکی دیگر از شهرهای مهم این کشور است که آن نیز در استان هلند جنوبی و 23 کیلومتری شهر روتردام قرار دارد. این شهر مرکز اداری، مقر دولت و محل زندگی پادشاه هلند و همچنین محل دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) است.
فرودگاه بین دو شهر روتردام و لاهه قرار گرفته و 18 کیلومتر با شهر لاهه فاصله دارد. به همین دلیل امروزه این فرودگاه را با نام فرودگاه فرودگاه روتردام دی هیگ (Rotterdam The Hague Airport) می‌شناسند.

عکس هوایی فرودگاه روتردام

تاریخچه فرودگاه روتردام

پس از پایان جنگ جهانی دوم، دولت هلند تصمیم گرفت که فرودگاه اسخیپول آمستردام دیگر نیازهای این کشور را برطرف نمی‌سازد و هلند به یک فرودگاه دیگر نیز احتیاج دارد. البته شهر روتردام پیش از جنگ نیز یک فرودگاه به نام Waalhaven داشت که در جریان بمباران این شهر به شدت آسیب دید و بعد نیز دولت هلند برای جلوگیری از استفاده نیروهای آلمانی، این فرودگاه را به طور کامل تخریب کردند.
ساخت این فرودگاه جدید در سال 1955 و در منطقه زستینهوون (Zestienhoven) آغاز شد و تا مدت‌ها از همین نام برای فرودگاه استفاده می‌شد. اما در دهه 1970 مشکلاتی در فعالیت فرودگاه پیش آمد و مسئولان بین دو گزینه مردد ماندند؛ بستن فرودگاه و یا انتقال آن به نقطه‌ای دیگر. این آینده نامشخص باعث شد تا فعالیت فرودگاه با مشکل مواجه شود و تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را از این فرودگاه خارج کردند.
در نتیجه فرودگاه برای مدت نزدیک به سی سال بسته شد. اما با توسعه اقتصادی در دهه 1990، نیاز به راه اندازی دوباره فرودگاه احساس شد و در سال 2001 فرودگاه مجددا افتتاح گردید.
پس از این راه اندازی مجدد، نام فرودگاه از زستینهوون به فرودگاه روتردام تغییر کرد و در سال 2010 نیز نام فعلی، یعنی روتردام د هیگ برای این فرودگاه انتخاب شد. در دهه 2010 این فرودگاه شاهد رشد چشمگیری بود و از 1 میلیون مسافر در سال 2010، به بیش از 2.1 میلیون مسافر در سال 2019 رسید.

فضای داخلی فرودگاه روتردام

چطور از فرودگاه روتردام هلند به مرکز شهر برویم؟

همانطور که گفتیم، فرودگاه فاصله بسیار کمی با مرکز شهر روتردام دارد و همین باعث می‌شود در صورت سفر به فرودگاه روتردام، دسترسی بسیار راحتی به شهر داشته باشید. درست بیرون در سالن خروجی فرودگاه، یک ایستگاه اتوبوس قرار دارد. با سوار شدن بر اتوبوس خط 33، می‌توانید ظرف مدت حدود 20 دقیقه به ایستگاه مرکزی روتردام برسید. این خط اتوبوس هر روز از ساعت 6 تا 00:16 بامداد فعالیت دارد و هر 15 دقیقه یک اتوبوس از ایستگاه حرکت می‌کند.
اما اگر قصد داشتید در تور هلند به جای روتردام به شهر لاهه بروید، باز هم باید سوار همین اتوبوس شوید و در ایستگاه Meijersplein station پیاده شوید. در این ایستگاه می‌توانید سوار متروی خط E شوید و از آنجا به شهر لاهه بروید.
همچنین اگر قصد داشتید با خودروی شخصی یا اجاره شده به فرودگاه بروید، می‌توانید از اتوبان A13/E19 استفاده کنید. این اتوبان دقیقا از کنار فرودگاه عبور می‌کند.

در ادامه چند عکس فرودگاه دی هیگ و نقشه فرودگاه روتردام را مشاهده کنید.

 

نقشه فرودگاه روتردام

نقشه فرودگاه روتردام

نمای ورودی فرودگاه روتردام

نمایی از فرودگاه روتردام

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.