8 نکته درباره زمستان نروژ

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


8 نکته درباره زمستان نروژ

8 نکته درباره زمستان نروژ

نروژ کشوری جذاب و دوست داشتنی در شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی است و به دلیل آب و هوا و اقلیم خاص، زمستان نروژ فصل مناسبی برای سفر به این کشور و تماشای زیبایی‌های آن به شمار می‌رود. اما چرا باید تور نروژ را در زمستان تجربه کنیم؟

[lwptoc]

حقایقی درباره زمستان نروژ

در ادامه این مقاله قصد داریم حقایقی درباره زمستان در نروژ را برای شما ارائه کنیم که باعث می‌شود تجربه زمستان نروژ را حتما در برنامه تورهای زمستان خود قرار دهید.

تاریکی مطلق
تاریکی مطلق

تاریکی مطلق

نروژ در مناطق شمالی کره زمین قرار گرفته است و احتمالا می‌دانید که در زمستان هر چه به قطب شمال نزدیک‌تر شویم، طول روزها کوتاه‌تر می‌شود. در زمستان‌های نروژ طول روز به 0 تا 5 ساعت در شبانه روز می‌رسد و در مناطق شمالی این کشور، روزهایی کاملا تاریک را تجربه خواهید کرد. همین موضوع می‌تواند یکی از مهمترین دلایل برای سفر به نروژ در فصل زمستان باشد.

سرمای قابل تحمل
سرمای قابل تحمل

سرمای قابل تحمل

باور عمومی افراد درباره زمستان در اسلو و دیگر شهرهای نروژ، برف و کولاک و سرمای غیر قابل تحمل است. اما در حقیقت آب و هوای نروژ به دلیل جریان آب گرم گلف استریم (Gulf Stream) کمی معتدل‌تر از حد تصور قالب گردشگران است. در واقع اگر دوست داری هوای سرد و یخبندان زمستان نروژ را تجربه کنید، بهتر است به مناطق کوهستانی و یا شمالی این کشور سفر کنید.

قیمت کمتر

البته با توجه به همین سرمای هوا، قیمت تورهای گردشگری در زمستان نروژ بسیار کمتر از تورهای پاییز است و شما با پرداخت هزینه‌ای به مراتب کمتر، می‌توانید از زیبایی‌های این کشور بازدید کنید.

دسترسی کمتر -زمستان نروژ
دسترسی کمتر

دسترسی کمتر

اما باید در نظر داشته باشید که به هر حال، نروژ کشوری سرد و پربرف است و ممکن است برخی از راه‌های فرعی در زمستان به طور کامل مسدود شود و امکان دسترسی به برخی از مناطق را نداشته باشید. بدین ترتیب تور تابستان و تور زمستان نروژ کاملا با یکدیگر متفاوت خواهند بود و نمی‌توانید تنها با نگاه کردن به نقشه، یک تور را طراحی و برنامه‌ریزی کنید.

شفق قطبی
شفق قطبی

شفق قطبی

اگر عکس نروژ در زمستان را جستجو کنید، قطعا با یکی از زیباترین و عجیب‌ترین پدیده‌های طبیعت روبرو خواهید شد. نورهای سبز رنگی که در آسمان کشیده شده‌اند و حالتی اسرار آمیز به عکس داده‌اند. این نورها شفق قطبی نامیده می‌شوند و از زیباترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی نروژ به شمار می‌روند. در واقع یکی از اصلی‌ترین دلایلی که گردشگران زمستان نروژ را برای سفر به این کشور انتخاب می‌کنند، دیدن همین شفق‌های قطبی است.
اما باید بدانید که این شفق‌های قطبی در همه جای نروژ قابل دیدن نیست و برای اینکه با این پدیده روبرو شوید، باید به مناطق شمالی نروژ سفر کنید. بنابراین امکان دیدن شفق‌های قطبی در زمستان اسلو وجود ندارد.

 

[sc name=”highlight” text=”شفق‌های قطبی در همه جای نروژ قابل دیدن نیست و برای اینکه با این پدیده روبرو شوید، باید به مناطق شمالی نروژ سفر کنید” ]

 

مناظر برفی زیبا - زمستان نروژ
مناظر برفی زیبا

مناظر برفی زیبا

بارش برف در زمستان، یک امر عادی در بسیاری از کشورهای دنیا است اما برف‌های زمستان نروژ یک دنیای دیگر است. مناظر برفی نروژ بسیار گسترده، زیبا و دست نخورده است. هنگامی که در زمستان به نروژ سفر می‌کنید، با دشت‌ها، جنگل‌ها و کوه‌های پر از برفی مواجه خواهید شد که تلالو و سفیدی برف آن شما را خیره و شیفته خود خواهد ساخت.

اسکی، اسکی و باز هم اسکی
اسکی، اسکی و باز هم اسکی

اسکی، اسکی و باز هم اسکی

همین بارش برف و پوشیده شدن بخش‌های زیادی از کوهستان‌ها و دشت‌های نروژ با برف، باعث شده تا در زمستان نروژ به مقصد جذابی برای عاشقان اسکی و دیگر ورزش‌های زمستانی تبدیل شود. نروژ پیست‌های اسکی بزرگی دارد و می‌توانید روزها در آنها به تفریح بپردازید. همچنین در زمستان نروژ، افراد بسیاری در مناطق روستایی و حاشیه‌ای با استفاده از سورتمه‌های برقی یا سنتی حرکت می‌کنند که به نوبه خود، یکی از جذاب‌ترین تفریح‌ها و تجربیات تور نروژ به شمار می‌رود.

تعطیلات هیجان انگیز
تعطیلات هیجان انگیز

تعطیلات هیجان انگیز

اهالی نروژ به برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌ها و اعیاد خود اعتقاد دارند و هیچ جشنی در زمستان نروژ به اندازه کریسمس اهمیت ندارد. نروژی‌ها در تمام طول تعطیلات کریسمس به شادی می‌پردازند و سفر به این کشور در این بازه، بسیار لذتبخش خواهد بود. البته باید بدانید که در این بازه تقریبا تمام کشور حتی وسایل حمل و نقل عمومی هم تعطیل هستند، پس بهتر است برنامه ریزی دقیقی داشته باشید تا با مشکلی مواجه نشوید.

حال که با زمستان نروژ و زیبایی‌های آن آشنا شدید، بهتر است چمدان خود را پر از لباس‌های گرم کرده و آماده سفر به این کشور زیبا و جذاب شوید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.