خلیج هالونگ ویتنام، گورستان اژدها

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


خلیج هالونگ ویتنام، گورستان اژدها

خلیج هالونگ ویتنام، گورستان اژدها

هنگامی که نام جاذبه‌های طبیعی ویتنام در میان باشد، بدون شک خلیج هالونگ جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت. حتی برای کشوری مانند ویتنام که مملو از جاذبه‌های زیبا و متنوع طبیعی است، خلیج هالونگ یک شگفتی به تمام معنی است که می‌تواند هر گردشگری را به از آن سر دنیا به خود جذب کند.
تردیدی نیست که اگر یک بار سفرنامه خلیج هالونگ را بخوانید یا تصاویر خلیج هالونگ را ببینید، شما نیز شیفته آن خواهید شد.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم با خلیج هالونگ ویتنام بیشتر آشنا شویم. پس اگر شما نیز دوست دارید با یکی از زیباترین جاهای دیدنی ویتنام و دنیا آشنا شوید، با ما همراه باشید.

[lwptoc]

درباره خلیج هالونگ
درباره خلیج هالونگ

درباره خلیج هالونگ

پیش از هر چیز بهتر است بدانیم اصلا خلیج هالونگ کجاست و چیست. خلیج هالونگ یا هالونگ بی (Halong Bay) منطقه‌ای در استان شمالی کوانگ نین ویتنام و بخشی از خلیج تونکین به شمار می‌رود. خلیج هالونگ حدود 1500 کیلومتر مربع مساحت دارد.
دلیل اصلی جذابیت خلیج هالونگ ویتنام برای گردشگران، وجود نزدیک به 2000 جزیره و صخره‌ای هستند که از آب سبز و زمردین این خلیج سر برآورده‌اند. این ترکیب رویایی باعث شده تا خلیج هالونگ ویتنام در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت برسد.

اما این تمام ماجرا نیست. خلیج هالونگ برای سده‌ها محل سکونت اهالی ویتنام بوده است و بافت فرهنگی ساکنین این منطقه نیز می‌تواند یک به تنهایی یک جاذبه گردشگری باشد. همچنین باید بدانید که خلیج هالونگ نقش مهمی در اسطوره‌ها و فرهنگ ویتنام دارد.
هالونگ به معنی «اژدهای نزول کرده» است و طبق افسانه‌ها و اساطیر اهالی ویتنام، در گذشته‌های دور یک اژدها و فرزندانش برای دفاع از اهالی ویتنام به زمین آمدند. آتش، زمرد و یشم‌هایی که اژدها به سمت دشمنان ویتنام پرتاب کرد باعث تشکیل صخره‌ها و آب سبز خلیج هالونگ شد و اژدها نیز در زمین باقی ماند تا برای همیشه از ویتنام محافظت کند.

[irp posts=”4315″ name=”دیدنی‌های شهر دالات ویتنام”]

[irp posts=”4282″ name=”شهر هوشی مین، بزرگترین شهر ویتنام”]

 

بهترین زمان برای بازدید از خلیج هالونگ

بهترین زمان برای شرکت در تور خلیج هالونگ و سفر به این منطقه زیبا، ماه‌های مارچ تا می و سپتامبر تا نوامبر است. در این ماه‌ها که فصل طلایی تور ویتنام به شمار می‌رود، دما و رطوبت هوا مطلوب است و می‌توانید از زیبایی‌های این منطقه نهایت لذت را ببرید.

دسترسی به خلیج هالونگ
دسترسی به خلیج هالونگ

دسترسی به خلیج هالونگ

خلیج هالونگ در شمال ویتنام قرار گرفته است و دسترسی خوبی از شهرهای ویتنام دارد. اما از آنجاییکه اغلب گردشگران تور ویتنام سفر خود را از شهر هانوی شروع می‌کنند، تور هالونگ بی نیز معمولاً از هانوی انجام می‌شود. خلیج هالونگ در 165 کیلومتری شرق هانوی قرار دارد و می‌توانید با استفاده از اتوبوس، تاکسی، کشتی و … خود را به این منطقه برسانید.
به دلیل جذابیت و شهرت بیش از حد خلیج هالونگ در ویتنام، شرکت‌های مختلف خدمات متنوعی برای سفر و گشت و گذار در خلیج هالونگ به شما ارائه می‌کنند. حتی می‌توانید مسیر هانوی تا هالونگ را با هلیکوپتر نیز طی کنید!

 

[sc name=”highlight” text=”بهترین زمان برای شرکت در تور خلیج هالونگ و سفر به این منطقه زیبا، ماه‌های مارچ تا می و سپتامبر تا نوامبر است.” ]

جاذبه‌های گردشگری خلیج هالونگ در ویتنام

با توجه به محبوبیت خلیج هالونگ و جمعیت بالای گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند، دولت ویتنام و سازمان مدیریت مقصد هالونگ تصمیم گرفته‌اند تا سه بلیت و مسیر مجزا برای بازدید از این منطقه طراحی کنند تا بر ازدحام جمعیت گردشگران غلبه کنند. با خرید بلیت هر کدام از این مسیرها، تنها می‌توانید از جاذبه‌های همان مسیر بازدید کنید. در ادامه هر کدام از این سه مسیر را برای شما شرح خواهیم داد.

مسیر 1

• غار تین اونگ (Tien Ong): بازدید از این غار به تازگی ممکن شده است و یکی از زیباترین جاهای دیدنی ویتنام است.
• دهکده شناور کوا وان (Cua Van): این دهکده یکی از متمایزترین دهکده‌های دنیاست و بازدید از آن شما را با سبک زندگی چند صد ساله اهالی ویتنام آشنا می‌سازد.
• جزیره سه هلو (Three Peach): این جزیره نسبتا دور افتاده با داشتن سواحل شنی زیبا و آب زلال و شفاف، یکی از بهترین نقاط خلیج هالونگ برای شنا و قایق سواری است.
• روستای ویت های (Viet Hai): این روستا نمونه کاملی از روستاهای ویتنامی است و دنیای از تجربیات را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
• صخره کوک چئو (Coc Cheo): این صخره کوچک یکی از نقاط خلوت خلیج هالونگ است که فیلم‌هایی مانند کونگ در آن فیلمبرداری شده‌اند.
• غار هزارتو (Maze Cave): این غار مانند یک هزارتوی بزرگ است و علاوه بر زیبایی وصف نشدنی، اولین نشانه‌های سکونت انسان در این منطقه را در خود جای داده است.

مسیر 2

• دهکده شناور وونگ وینگ (Vung Vieng): این دهکده‌های شناور عضو جدایی ناپذیر فرهنگ ویتنام است و سفر به خلیج هالونگ بدون بازدید از آنها نشدنی است.
• مزرعه مروارید تونگ سائو (Tung Sau): می‌توانید در فرآیند شکار صدف و جمع آوری مروارید شرکت کنید.
• صخره انگشتی (Finger Islet): ظاهر خاص این صخره باعث شده است تا بسیاری از گردشگران برای گرفتن تصاویر زیبا به آن سر بزنند.
• جزیره جمجمه کونگ (Kong Skull): این جزیره یکی از لوکیشن‌های فیلم سینمایی کینگ کونگ بوده است و افراد بسیاری به همین خاطر از آن بازدید می‌کنند.
• جزیره دائو به (Dau Be): جواهری ناشناخته و یکی از زیباترین جزیره‌های خلیج هالونگ
• غار تین کان سو (Thien Canh Son): این غار زیبا با داشتن ساختارهای آهکی خارق العاده، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

مسیر 3

• ساحل تیتو (Titov): یک جزیره و ساحل زیبا که با ظاهری شبیه به هلال ماه، برای بسیاری از گردشگران سرتاسر دنیا شناخته شده است.
• صخره هو با هام (Ho Ba Ham): اگر به دنبال جایی برای شنا، قایق سواری و غواصی هستید، هیچ کجا مانند این صخره و ساحل زیبایش نمی‌تواند شما را راضی کنید.
• غار عجایب (Surprise): بزرگترین غار خلیج هالونگ ویتنام که هر کسی را شگفت زده می‌کند.
• غار ترین نو (Trinh Nu): یکی دیگر از غارهای زیبای منطقه خلیج هالونگ در ویتنام
• غار لون (Luon): یکی از غارهای آبی هالونگ که می‌توانید با قایق در آن به گشت و گذار بپردازید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.