بهترین شهرهای هلند برای سفری خاطره انگیز

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


بهترین شهرهای هلند برای سفری خاطره انگیز

بهترین شهرهای هلند برای سفری خاطره انگیز

هلند بیش از همه چیز به شهر زیبایی چون آمستردام شناخته می‌شود، اما برای درک تمام شگفتی‌های این کشور، باید به دیگر شهرهای هلند نیز سر بزنید. اگرچه هلند یکی از کوچکترین کشورهای قاره اروپا است، اما این کشور دنیایی از زیبایی و شگفتی را در خود پنهان کرده است تا به گردشگران تور هلند ارائه کند.
مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری هلند در سرتاسر این کشور پراکنده شده است و با توجه زیرساخت‌های حمل و نقل بسیار پیشرفته و فاصله شهرهای هلند، به راحتی می‌توانید به نقاط مختلف و شهرهای کشور هلند دسترسی داشته باشید.
به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم پس از اخذ ویزای شینگن، حتما به هلند سفر کرده و از شهرهای مهم هلند بازدید کنید. در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم زیباترین و بهترین شهرهای هلند را برای شما معرفی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

[lwptoc]

درباره شهرهای هلند

همانگونه که گفتیم، هلند کشور کوچکی در شمال غربی اروپا است که از سمت جنوب با کشور بلژیک و از سمت شرق با کشور آلمان مرز مشترک دارد. همچنین هلند در شرق و شمال خود به دریای شمال (North Sea) راه دارد.
هلند به 12 استان مختلف تقسیم شده است و استان‌های هلند جنوبی (South Holland)، هلند شمالی (North Holland) و برابانت شمالی (North Brabant) پرجمعیت‌ترین و مهمترین استان‌های این کشور هستند. البته از نظر مساحت، استان‌های فریسلاند (Friesland) و خلدرلاند (Gelderland) بزرگترین استان‌های هلند به شمار می‌روند.
هر استان نیز به شهرستان‌های مختلف تقسیم می‌شود که در حال حاضر 355 شهرستان مختلف در هلند وجود دارد که بی‌تردید، آمستردام (Amsterdam) پرجمعیت‌ترین شهرستان و لاهه (The Hague) پرتراکم‌ترین شهرستان هلند هستند.
البته باید بدانید در دریای کارائیب 3 جزیره وجود دارد که آنها نیز جزو خاک هلند حساب شده و با نام جزایر کارائیب هلند (Caribbean Netherlands) شناخته می‌‎شوند. این جزایر عبارتند از بونیر (Bonaire)، سینت پوستیشس (Sint Eustatius) و سابا (Saba).
در ادامه با تعدادی از شهرهای مهم کشور هلند آشنا خواهیم شد تا بدانید زیباترین شهرهای هلند کدامند.

آمستردام
آمستردام

آمستردام (Amsterdam)

بدون هیچ تردیدی، آمستردام بهترین و زیباترین شهر هلند و آمستردام پایتخت قانونی هلند و از شهرهای هلند شمالی است که مهمترین مقصد گردشگری هلند به شمار می‌رود. قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش شده آمستردام در کنار کانال‌های زیبا و ساختمان‌های جذاب، باعث شده است تا آمستردام به یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری اروپا تبدیل شود. بد نیست بدانید که تعداد پل‌ها و کانال‌های آمستردام حتی از ونیز ایتالیا نیز بیشتر است و به همین دلیل، لقب ونیز شمال را یدک می‌کشد.
آمستردام علاوه بر بافت تاریخی زیبا، تعدادی موزه بینظیر و شگفت انگیز چون موزه ملی (Rijksmuseum)، ون گوگ (Van Gogh)، مادام توسو (Madame Tussauds) و … را در خود جای داده است. به خاطر مساحت نسبتا کم و بافت خاص آمستردام، می‌توانید به راحتی در آن پیاده روی کرده و به گشت و گذار بپردازید.
همچنین شهر هارلم (Haarlem) نیز یکی از شهرهای اطراف امستردام است که می‌توانید در یک سفر نیم‌روزه به آن سفر کنید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

لاهه
لاهه

لاهه (The Hague)

اگرچه آمستردام پایتخت قانونی هلند است، اما دولت و پادشاه هلند در شهر لاهه مستقر هستند و به دلیل قرارگیری برخی نهادهای بین‌المللی چون دیوان دادگستری بین‌المللی یا همان دادگاه لاهه، اهمیتی دوچندان دارد. لاهه از جمله شهرهای هلند جنوبی است و علاوه بر این اهمیت قانونی، از شهرهای توریستی هلند نیز به شمار می‌رود.
عمارت‌های بزرگ، کانال‌های جذاب، بلوارهای سرسبز و دوست داشتنی از مهمترین دلایلی هستند که شهر لاهه را به یکی از شهرهای اصلی هلند تبدیل می‌کند. همچنین این شهر در کنار دریای شمال قرار گرفته و بلوار و تفرجگاه اسخیفنینگن (Scheveningen) از مهمترین جاذبه‌های گردشگری آن به شمار می‌روند.

اوترخت
اوترخت

اوترخت (Utrecht)

یکی دیگر از شهرهایی که در میان فهرست اسم شهرهای هلند می‌درخشد، شهر زیبای اوترخت است که حدودا در مرکز این کشور قرار گرفته است. اوترخت چهارمین شهر بزرگ هلند و مرکز استانی به همین نام است که از قدیمی‌ترین شهرهای هلند به شمار می‌رود.
این شهر بافت تاریخی بسیار شگفت انگیزی دارد و با کانال‌های متعدد و بافت تاریخی جذاب، برخی به آن لقب آمستردام کوچک را داده‌اند. همچنین اوترخت را به عنوان مرکز مذهبی هلند نیز می‌شناسند و از مهمترین شهرهای این کشور است. پیشنهاد می‌کنیم در این شهر حتما از کلیسای سنت مارتین و برج ناقوس این شهر بازدید کنید. در بالای این برج، تمام شهر زیر پای شما خواهد بود.

دلفت - شهرهای هلند
دلفت

دلفت (Delft)

شهر دلفت هلند در استان هلند جنوبی، یکی دیگر از شهرهای جذاب و دوست داشتنی این کشور است که تنها 8 کیلومتر با شهر لاهه قرار دارد و می‌توانید در یک سفر یک روزه به آن سر بزنید. بدون شک در سفر به این شهر کوچک در هلند از زیبایی آن شگفت زده خواهید شد. مرکز شهر تاریخی و بازمانده از قرون وسطی، کانال‌های آب و پل‌های آجری و درختان سرسبز، از عمده دلایل جذابیت این شهر هستند.
اما یکی از دلایل اصلی جذابیت دلفت در میان دیگر شهرهای هلند، هنر کاشی و سرامیک سازی در این شهر است. احتمالا در طول سفر به هلند، با ظروف سرامیکی سفید که با نقوش آبی رنگ تزئین شده‌اند مواجه خواهید شد. باید بدانید که این ظروف به صورت سنتی در این شهر صنعتی هلند تولید می‌شوند.

روتردام
روتردام

روتردام (Rotterdam)

اما یکی از مهمترین شهرهای هلند که بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند، شهر زیبای روتردام در استان هلند جنوبی است. روتردام نه تنها دومین شهر بزرگ هلند است، بلکه بزرگترین بندر تجاری قاره اروپا نیز به شمار می‌رود.
روتردام یک شهر بزرگ و پر از هیاهو و زندگی است که با داشتن کانال‌های آب بزرگ، پل‌های مدرن و آسمانخراش‌های متعدد، می‌تواند هر گردشگری را مجذوب خود سازد. برج Euromast، ساختمان مدرن Markthal Rotterdam و پل زیبای اراسموس از مهمترین جاذبه‌های گردشگری روتردام هلند به شمار می‌روند. البته می‌توانید حدس بزنید که روتردام از جمله شهرهای ارزان هلند نیست و سفر به این شهر می‌تواند هزینه تور هلند شما را افزایش دهد.

 

[sc name=”highlight” text=”روتردام نه تنها دومین شهر بزرگ هلند است، بلکه بزرگترین بندر تجاری قاره اروپا نیز به شمار می‌رود.” ]

 

لیدن - شهرهای هلند
لیدن

لیدن (Leiden)

شهر لیدن در هلند، یکی دیگر از شهرهای جذاب و دوست داشتنی هلند است که در نزدیکی آمستردام واقع شده است. این شهر جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد و می‌تواند مقصدی دوست داشتنی در تور هلند باشد. مرکز تاریخی این شهر پر از زیبایی‌هایی است که می‌تواند شما را سرگرم سازد؛ مجموعه‌ای از کانال‌های جذاب، ساختمان‌های تاریخی بازمانده از قرن 17 میلادی، کوچه‌های باریک و سنگفرش شده و موزه‌های دوست داشتنی از جمله دلایلی هستند که لیدن را به یکی از شهرهای زیبای هلند تبدیل می‌کنند.

نقشه شهرهای هلند
نقشه شهرهای هلند

البته هلند شهرهای زیبایی دیگری نیز دارد و شهرهای اطراف هلند نیز می‌توانند به اندازه کافی جذاب و دلفریب باشند. شهرهایی مانند شهر اخت هلند، آیندهوون، شهر نایه خن هلند، شهر زانس شانس، شهر ونلو هلند، شهر دنیوس هلند و … از جمله این شهرها هستند که در روی نقشه شهرهای هلند می‌توانید آنها را پیدا کنید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.