آب و هوای نروژ و بهترین زمان سفر به این کشور

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


آب و هوای نروژ و بهترین زمان سفر به این کشور

آب و هوای نروژ و بهترین زمان سفر به این کشور

نروژ یکی از کشورهای جذاب منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا است که می‌تواند با طبیعت جذاب خود، یک مقصد گردشگری بینظیر نیز باشد. اما پیش از سفر به این کشور، باید درباره پیش بینی آب و هوای نروژ در طول سال بیشتر بدانید تا ببینیم بهترین زمان برای سفر به این کشور چه زمانی است.
اگر شما نیز دوست دارید بدانید شرایط آب و هوای نروژ چگونه است، تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس با ما همراه باشید.

[lwptoc]

وضعیت آب و هوای نروژ در فصول مختلف

نروژ کشوری استثنایی است و در تمام طول سال می‌توانید از آن بازدید کنید. در واقع هر کدام از فصل‌های نروژ، زیبایی‌های مختص به خود را دارد که می‌تواند شما را حسابی شگفت زده کند؛ تابستان‌ها زمان مناسبی برای تورهای کروز در فیوردها (Fjord) یا آبدره‌های نروژ است و در زمستان می‌توانید از شفق‌های قطبی استثنایی بازدید کنید یا در ورزش‌های زمستانی شرکت کنید.
بنابراین برای شناخت بهتر این کشور و برنامه‌ریزی مناسب برای شرکت در تور نروژ، بهتر است وضعیت آب و هوای کشور نروژ را هر یک از فصول سال بررسی کنیم:

آب و هوای بهار نروژ
آب و هوای بهار نروژ

آب و هوای نروژ در بهار

فصل بهار و ماه‌های مارس تا می زمان مناسبی برای سفر به نروژ و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور است زیرا آب و هوا در کشور نروژ متعادل می‌شود و با آب شدن برف‌های زمستانی، رودها و دریاچه‌ها پر از آب می‌شوند و زمین‌های پر از برف به سبزه‌زارهای گسترده تبدیل می‌شوند. بنابراین فصل بهار نروژ زمان مناسبی برای تماشای پوشش گیاهی و جانوری این کشور است.
آب و هوای نروژ در این فصل و بخصوص ماه‌های آپریل و می افزایش می‌یابد و به طور خاص آب هوای شهر اسلو نروژ تا 11 درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید. البته همانطور که می‌دانید، فصل بهار هوا و نوسان دارد و آب و هوا کشور نروژ نیز ممکن است کمی تغییر کند. بنابراین بهتر است کمی لباس گرم نیز با خود همراه داشته باشید.
با توجه به آب و هوای نروژ در فصل بهار، بازدید از فیوردها یکی از فعالیت‌های مناسب این فصل است. فیوردهای غربی در تمام طول سال جذابیت دارند اما در فصل بهار آب آنها بیشتر می‌شود و می‌توانید از تورهای کروز استفاده کنید.
همچنین از آنجایی که رودها و آبشارهای نروژ نیز دوباره پرآب شده‌اند، می‌توانید یک قایق کایاک اجاره کنید یا در با استفاده از تورهای رفتینگ، در این رودها قایق سواری کنید. ضمن اینکه با شکفتن شکوفه‌ها و گل‌ها، گشت و گذار در طبیعت نروژ نیز بسیار روح افزا و جذاب خواهد بود.

آب و هوای تابستان نروژ
آب و هوای تابستان نروژ

آب و هوای نروژ در تابستان

از ماه ژوئن تا آگوست با تغییر در وضعیت آب و هوای اسلو نروژ و دیگر مناطق، این کشور به یک مقصد گردشگری بینظیر تبدیل می‌شود و اگر دوست دارید از شب‌های روشن و خورشید نیمه شب این کشور بازدید کنید، هیچ زمانی بهتر از تابستان برای شرکت در تور نروژ نخواهد بود. در این فصل روزها بسیار بلند و طولانی هستند و گرمترین شرایط آب و هوای اسلو در طول سال را تجربه خواهید کرد.
با اینحال باید بدانید که اگرچه آب و هوای این کشور در مناطق جنوبی گرم است و تا 20 درجه سانتیگراد می‌رسد، اما مناطق شمالی این کشور هنوز خنک هستند و دمای هوا در حدود 11 درجه سانتیگراد خواهد بود.
با توجه به آب و هوا در این فصل، طولانی بودن روزها و شرایط مساعد جاده‌ها، می‌توان گفت که تابستان نروژ بهترین زمان برای سفرهای زمنینی و لذت بردن از طبیعت و شهرهای مختلف این کشور است. همچنین اگر دوست دارید شمال نروژ را ببینید و از طرف دیگر دوست ندارید با سرمای طاقت فرسای زمستان این منطقه روبرو شوید، فصل تابستان بهترین زمان برای این سفر خواهد بود.

آب و هوای نروژ در پاییز

آب و هوای برگن نروژ و دیگر مناطق این کشور در فصل پاییز, ماه‌های سپتامبر و نوامبر به طور کلی تغییر می‌کند و کم کم رو به سرما می‌گذارد. همچنین سرسبزی و طراوت طبیعت نیز جای خود را به رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز می‌دهند که البته هنوز زیبا و چشم نواز هستند.
با توجه به آب و هوای جنوب نروژ که گرمتر از دیگر نقاط این کشور است، این فصل زمان مناسبی برای طبیعت گردی و کوه پیمایی در مناطق جنوبی این کشور است و همچنین از آنجاییکه از فصل اوج گردشگری فاصله گرفته‌ایم، تعداد گردشگران نیز کمتر بوده و آرامش بیشتری خواهید داشت.
فصل پاییز آب و هوای اسلو در نروژ تا حدود 6 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد در حالیکه آب و هوای نروژ در مناطق شمالی به 2 درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید. با توجه به این آمارها و شرایط آب و هوای ، پیشنهاد می‌کنیم فصل پاییز را به بازدید از شهرهای این کشور چون اسلو و برگن اختصاص دهید و از جاذبه‌های گردشگری آنها بازدید کنید. با اینحال سفر به مناطق غربی و قایق سواری در فیوردها همچنان می‌تواند یک تفریح جذاب و دوست داشتنی باشد.

 

[sc name=”highlight” text=”فصل پاییز آب و هوای اسلو در نروژ تا حدود 6 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد در حالیکه آب و هوای نروژ در مناطق شمالی به 2 درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید” ]

 

 زمستان
آب و هوای نروژ در زمستان

آب و هوای نروژ در زمستان

با توجه به آب و هوای نروژ در زمستان و همچنین ویژگی‌های طبیعی این کشور، می‌توان گفت که فصل زمستان نروژ یک معجزه تمام عیار است. اگرچه در این فصل هوا بسیار سرد و روزها بسیار کوتاه هستند، اما مناظر طبیعی زیبا و چشم نواز نروژ ارزش تحمل این سختی‌ها را دارند.
سرتاسر نروژ با لایه‌ای ضخیم از برف پوشیده می‌شوند و فیوردها پرآب به سرزمین‌های یخی بدل می‌شوند.
اگر به دنبال تجربه یک سرزمین جادویی پوشیده از برف و یخ هستید، زمستان بهترین زمان برای سفر به نروژ است.

در این فصل برخی از راه‌ها به طور کامل بسته می‌شوند اما همچنان می‌توانید با استفاده از پرواز و قطار در این کشور سفر کنید و به مناطق شمالی بروید تا یکی از شگفت انگیزترین رویدادهای طبیعی در سرتاسر جهان را تماشا کنید؛ شفق‌های قطبی اسرارآمیز.
باید بدانید که آب و هوا اسلو نروژ در زمستان به حدود 4- درجه سانتیگراد می‌رسد درحالیکه مناطق ساحلی دمایی در حدود 2 درجه سانتیگراد را تجربه خواهند کرد.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.