آب و هوای تهران را پیش‌بینی کنید

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


آب و هوای تهران را پیش‌بینی کنید

آب و هوای تهران را پیش‌بینی کنید

ما در این مطلب کوتاه قصد داریم به آب و هوای تهران در روز‌های آینده بپردازیم و اطلاعات به‌دست‌آمده از ایستگاه‌های پیش‌بینی آب و هوای تهران را در اختیار شما قرار دهیم. حدود یک هفته از شروع فصل تابستان گذشته است و طی همین چند روز گرما و نور روزافزون آن، کار را برای بسیاری از همشهریان تهرانی دشوار کرده است.
علاوه بر افرادی که به‌طور مستقیم تحت تأثیر هوای آزاد و گرمای تابستان به کار و فعالیت می‌پردازند، به‌طورکلی نیز این گرما بر رفتار و زندگی تمام مردم اثر می‌گذارد. مصرف برق در این بازه‌ی زمانی شروع به افزایش کرده و افراد تلاش می‌کنند جزء در موارد ضروری کارهای خود را در داخل محیط‌های بسته و مصون از گرما انجام دهند. با این اوصاف و با توجه به این‌که تصمیم‌گیری‌های افراد برای زندگی روزمره‌ی خود وابسته به وضعیت آب و هوا است، تلاش کردیم آب و هوای تهران امروز و آب و هوای تهران در ۱۰ روز آینده را با شما به اشتراک بگذاریم. در انتها نیز توصیه‌های الزامی برای تردد در این شرایط را قرار داده‌ایم. سرفصلهای عنوان شده در این مقاله عبارت اند از:

• آب و هوای تهران امروز
• شاخص کیفیت هوا
• آب و هوای تهران در ۱۰ روز آینده
• توصیه‌های الزامی

[ps2id id=’1′ target=”/]

آب و هوای تهران امروز

همشهریان تهرانی امروز پنجشنبه سیزدهم تیرماه سال ۱۳۹۸،‌ هوای آفتابی گرم، صاف و تا قسمتی ابری را تجربه می‌کنند. مطابق داده‌های ثبت‌شده در ایستگاه‌های پیش‌بینی آب و هوای تهران بیشینه‌ی دمای هوا 38 درجه‌ی سانتی‌گراد خواهد بود که دمای احساس واقعی آن تا 39 درجه نیز احساس خواهد شد. کمینه‌ی دما ۲۵ درجه‌ی سانتی‌گراد است که به دلیل وزش باد جنوبی با سرعت 18 کیلومتر بر ساعت در هنگام شب تا 21 درجه نیز احساس خواهد شد. آب و هوای تهران در روز پنج‌شنبه شاهد بارش نخواهد بود و میزان رطوبت نیز حدود 19 درصد است. نکته‌ی جالب این است که نسبت به همین روز در سال ۹۷ شاهد کاهش دمای ۶ درجه‌ای هستیم.

[ps2id id=’2′ target=”/]

شاخص کیفیت هوا

آب و هوای تهران را پیش بینی کنید
آلودگی تهران

اگرچه این شاخص قابلیت پیش‌بینی ندارد و فقط میزان آلودگی در لحظه‌ی موردنظر را اندازه‌گیری می‌کند بااین‌حال شاخص میزان کیفیت آب و هوای تهران، مطابق انتظار با افزایش دمای هوا به دلیل شروع فصل تابستان و کاهش بارش‌ها و وزش باد به‌تدریج افزایش پیدا کرده است. آمار ثبت‌شده نشان می‌دهد ۵ مورد از ۱۷ مورد هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، تنها در ۱۰ روز اخیر روی داده است که این مسئله زنگ خطر را برای همشهریان تهرانی به صدا درمی‌آورد.

شاخص کیفیت هوا میزان آلودگی در لحظه‌ی موردنظر را اندازه‌گیری کرده و قابل پیش‌بینی نیست، بااین‌حال با کاهش بارش‌ها و افزایش دمای هوا شاخص میزان کیفیت آب و هوای تهران به‌تدریج افزایش پیدا می‌کند.

[ps2id id=’3′ target=”/]

آب و هوای تهران در ۱۰ روز آینده

آب و هوای تهران از روز پنج‌شنبه سیزدهم تیرماه و به دنبال افزایش تدریجی دمای هوا در چند روز گذشته همچنان تا روز دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده یعنی هفدهم تیر به افزایش خود ادامه خواهد داد. اگرچه سیر صعودی این افزایش شدید نیست بااین‌وجود دمای هوا برای دومین بار در این ماه به مرز ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد خواهد رسید.
پیش‌بینی آب و هوای تهران در روز جمعه دمای بیشینه‌ی 40 درجه و کمینه‌ی ۲۵ درجه را نشان می‌دهد. از وزش باد و رطوبت هوا نیز اندکی کاسته خواهد شد. روز شنبه نیز به همین ترتیب در این ایستگاه‌ها پیش‌بینی شده است.
آب و هوای تهران در چند روز آینده همان‌طور که پیش‌تر گفته شد شاهد تغییرات شدیدی نخواهد بود. اما از ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه هجدهم تیرماه دمای هوا شاهد کاهشی نسبی خواهد بود. دلیل این کاهش دما، بارش حدود ۱۰ درصدی است که در ایستگاه‌های مختلف ثبت آب و هوای تهران پیش‌بینی شده است. بیشینه‌ی دما در این روز ۳۷ درجه‌ی سانتی‌گراد و کمینه‌ی آن ۲۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. همچنین شاهد افزایش نسبی رطوبت هوا از ۱۷ درصد به ۲۲ درصد و افزایش سرعت وزش باد از ۱۴ کیلومتر بر ساعت تا ۱۸ کیلومتر بر ساعت در طی ۵ روز خواهیم بود. انتظار می‌رود این شرایط جوی تا روز جمعه بیست و یکم تیرماه به همین شکل ادامه پیدا کند.
آب و هوای تهران در ۱۰ روز آینده نشان می‌دهد که آسمان اکثر نقاط تهران در این ۱۰ روز کاملاً صاف و مهتابی خواهد بود که فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به آسمان و نجوم فراهم می‌نماید که با سفر به ارتفاعات دور از آلودگی نوری و هوایی به رصد ستارگان بپردازند.
در عکس زیر می‌توانید به‌طور خلاصه اطلاعات آب و هوای تهران در چند روز آینده را ملاحظه بفرمایید:

پیش‌بینی آب و هوای تهران
پیش‌بینی ۱۰ روزه

آمار و اطلاعات ارائه‌شده از آب و هوای تهران در این مقاله از سایت‌های متفاوت آب و هوایی استخراج شده است و ممکن است در مواردی با اطلاعات موجود در عکس مغایرت جزئی داشته باشد.

[ps2id id=’4′ target=”/]

توصیه‌های الزامی

همان‌طور که اشاره شد به دلیل افزایش میزان شاخص آلودگی هوا و همچنین افزایش دما توصیه می‌شود که گروه‌های حساس نظیر افراد کهن‌سال و یا کودکان از حضور غیرضروری در مکان‌های باز در ساعات اوج تابش خورشید و ترافیک خودداری نمایند و حتی‌الامکان فعالیت‌های خود را به ساعات خنک‌تر روز یا غروب منتقل نمایند. همچنین بهتر است با دنبال کردن اخبار میزان آلودگی آب و هوای تهران از طریق رادیو و تلویزیون، در صورت لزوم از ماسک و یا لباس‌های پوشیده و مناسب استفاده نمایید. آب آشامیدنی خنک همراه خود داشته باشید تا آب ازدست‌رفته‌ی بدن از طریق تعرق را بلافاصله جبران نمایید. استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب را هرگز فراموش نکنید و سعی کنید زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.

با بررسی آب و هوای تهران مشاهده کردید که شاهد افزایش دمای آب و هوای تهران در چند روز آینده خواهیم بود که ممکن است با افزایش آلودگی هوا همراه باشد. ازاین‌رو حتی‌الامکان از خانه خارج نشوید و در صورت لزوم حتماً مراقبت¬های لازم را به عمل آورید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.